Ezeknek a nőknek a legalacsonyabb az önbizalma: 80 százalék gyűlöli a testét

Forrás: Dreamstime -
testkép kutatás test brit
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy friss kutatás szerint a brit nők azok, akik a világon a legkevésbé elégedettek a külsejükkel: konkrétan 80 százalékuknak nem tetszik az, amit a tükörben látnak.

Egy felmérés 13 különböző országban élő nőket kérdezett arról, mennyire elégedettek a külsejükkel, életkoruk 10 és 64 év között alakult. Ez alapján kiderült, hogy a brit nők érzik a legrosszabbul magukat a bőrükben. Náluk már csak a japán nők utálják magukat jobban: ott csupán 8 százalék néz örömmel a tükörbe. A lista élén a Dél-afrikai Köztársaság lakói kapnak helyet: itt a nők 64 százaléka úgy érzi, büszke lehet a testére.

Kiderült az is, hogy világszerte a megkérdezett nők 85, és a lányok 79 százaléka mondott már le programot azért, mert rosszul érezte magát a külseje miatt, és nem mert emberek közé menni. Tízből kilenc nő és tízből hét lány vallotta be, hogy koplalt már azért, mert szeretett volna tökéletes testet, és ezért az egészségügyi kockázatoktól se riadt vissza.

„Természetesen aggasztó eredmények ezek, de kicsit sem vagyunk meglepődve, hiszen a nőknek rengeteg elvárásnak kell megfelelniük, és óriási nyomás alatt állnak. Fontos, hogy az elvárások falai leomoljanak, és a nők büszkén nézhessenek tükörbe” – mondja Dr. Nancy Etcoff, a Harvard orvosi egyetemének munkatársa.

Forrás: Dreamstime

És valóban: a nők 65, valamint a lányok szintén 65 százaléka számolt be arról, hogy folyamatosan szorong a reklámokban látható tökéletes testű nők láttán, és az ilyen tartalmak még inkább elbizonytalanítják őt a külsejével kapcsolatban. Ötvenkilenc százalék beismerte, hogy a közösségi média külön rátesz egy lapáttal arra, hogy rosszul érezze magát a bőrében.

Íme, a nők elégedettségének mértéke:

1. Dél-Afrika: 64%

2. Oroszország: 45%

3. Törökország: 42%

4. India: 40%

5. Kína: 37%

6. Mexikó: 36%

7. Németország: 34%

8. Brazília: 27%

9. USA: 24%

10. Kanada: 22%

11. Ausztrália: 20%

12. Egyesült Királyság: 20%

13. Japán: 8%

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.