A végső hajrában vagyunk, hiszen indul a nyaralószezon, a bikiniben flangálós szezon, amikor mindenki a legjobb formájában akar tündökölni. De ha a végsőkig kivártál, akkor se érezd úgy, hogy már reménytelen, hiszen a sportolásba, életmódváltásba bármikor érdemes belevágni. Bármelyik csoportba is tartozol, erre az 5 pontra mindenképpen érdemes odafigyelned, hiszen ezek egy csapásra tönkretehetik a diétádat. 

1. Túl kevés kalóriát viszel be

Az, hogy nem eszel eleget, maximum egy-két napig okoz súlycsökkenést, utána már sokkal károsabb, mint gondolnád. A kalóriahiány kezelésére a szervezet lassítja az anyagcserét, ami a diétádnak sem tesz jót, ráadásul a méreganyagok sem távoznak megfelelő ütemben a szervezetedből. Napi 1200 kalória alá soha nem menj, és mindenképp konzultálj egy dietetikussal, mielőtt diétázni kezdesz.

Ha nem eszel eleget, az maximum egy-két napig okoz súlycsökkenést, utána már sokkal károsabbForrás: Thinkstock

2. Rákapsz a light ételekre

Az alacsony kalóriatartalommal, vagy a light és fitt jelzőkkel felaggatott termékek is sok cukrot tartalmaznak, ráadásul sokan abba a hibába esnek, hogy mivel ezek a feliratok megnyugtatják őket, még többet fogyasztanak belőlük, mondván: ha light, akkor nem lehet baj. Te inkább kerüld ezeket a termékeket, legyen szó müzliről, joghurtról, vagy bármi másról

3. Azt gondolod, a szénhidrát maga az ördög

A szénhidrátot legtöbbször, mint a tökéletesen binini alak ellenségét nevezik meg, holott az egész élelmiszercsoport elhagyása hatalmas hiba lenne. Csupán szelektálni kell közöttük, hiszen a cukor is szénhidrát, amit mindenképpen jó minimálisra csökkenteni az étrendben, de a teljes kiőrlésű kenyér is szénhidrát, amiből viszont rengeteg energiát nyerhetsz, és tele van rosttal, fehérjével, antioxidánsokkal, így kár lenne ellenségnek tekinteni.

A cukor is szénhidrát, amit mindenképpen jó minimálisra csökkenteni az étrendben, de a teljes kiőrlésű kenyér is szénhidrát, amiből viszont rengeteg energiát nyerhetszForrás: Thinkstock
A szénhidrát fontosabb, mint gondolnád
Az Atkinstől a paleóig egy seregnyi diéta van, ami el szeretne minket tántorítani a szénhidrát fogyasztásától. Pedig nem minden szénhidrát egyforma, de nagyon fontos, hogy a nap melyik szakaszában fogyasztod őket. Íme néhány jel, amely azt mutatja, a szervezetednek szénhidrátra van szüksége. Olvasd el a Life.hu cikkét!

4. Kihagyod az étkezéseket

Soha ne hagyj ki étkezéseket, mert a következőnél jócskán be fogod pótolni a kihagyott kalóriákat, vagy éppen rádtör egy éhségroham a kihagyott reggeli miatt. A reggeli egyébként tényleg nagyon fontos, hogy fehérjében, rostokban gazdag fogással kezd a napot. Ez a vércukorszintedet is normalizálja, ráadásul a nassolási vágyat szintén csökkenti.

5. Túl könnyen feladod

Sokkal könnyebb kifogásokat találni, mint tényleges lépéseket tenni a változásért. De gondolj mindig arra, milyen jó lesz, ha eléred a kitűzött célokat. Mennyi pozitív változással fog járni, ha kitartasz és küzdesz. Motiváld magad minden nap!

Motiváld magad minden nap és ne add fel!Forrás: Thinkstock
A motiváció megtartásának öt lépése
A siker alapja a motiváció. A motiváció azt jelenti, hogy mindig a szemed előtt lebeg a cél. Tudod, hogy miért kezdtél bele a fogyásba, a diétába, a testmozgásba, és tudod, hogy mi a végső célod mindezzel. Motiváció nélkül nincs győzelem! Olvasd el a Life.hu cikkét!