A Harvard Egyetem két kutatója több bizonyítékot is talált arra vonatkozólag, hogy 66 millió évvel ezelőtt nem egy aszteroida becsapódása miatt haltak ki a dinoszauruszok.

A 66 millió évvel ezelőtt történt becsapódás nyoma a Chicxulub-kráter a Yucatán-félszigeten található.

A Harvard Egyetem kutatói által írt tanulmányhoz tartozó kutatás során statisztikai elemzésekkel és gravitációs szimulációkkal határozták meg, hogy a Chicxulub-kráter pontosan hogyan keletkezett, illetve mi okozhatta a létrejöttét.

A kép illusztrációForrás: AFP/Science Photo Library

A kutatásban részt vett szakértők szerint az aszteroida helyett egy hosszúperiódusú üstökös hatalmas darabja csapódott be - írja a People magazin.

Az aszteroida és az üstökös között az a különbség, hogy míg előbbi egy apróbbnak számító köves kisbolygó, az utóbbi egy űrtörmelékekből összetevődött égitest, aminek a Nap közelébe érve csóvája fejlődik.

Az aszteroidák a Mars és a Jupiter pályája között mozognak, míg az üstökösök általában a Naprendszerben, a Jupiter pályáján kívül helyezkednek el.

A Harvard tanulmánya szerint annak lehetősége, hogy ismét a Földbe csapódjon egy olyan hosszúperiódusú üstökös, ami a Chicxulub-krátert is okozta, körülbelül 3,8 és 11 milliárd évente fordulhat elő - írja a Bors.