Misztikus trójai aszteroida követi a Földet: a tudósok elárulták, jelent-e ránk veszélyt

Forrás: Science Photo Library via AFP -
Föld pánik űrszikla terv
Rejtélyes aszteroida követi a Földet, és valószínűleg velünk marad a következő 4000 évben.

A tudósok két évvel ezelőtt vették észre a trójai aszteroidát, ami a Földünket követi. Az űrszikla nagy valószínűséggel már 5000 éve a nyomunkban van, és pont ugyanazon a pályán halad, mint a bolygónk. Bár joggal merül fel a kérdés, mi történik, ha egyszer beéri a bolygónkat, de úgy fest, a mintegy egy kilométer átmérőjű égitest nem jelent veszélyt ránk nézve.

A bolygó és a 2020 XL5 nevű égitest között nagy a távolság, 90 és 270 millió kilométer között ingadozik.

Az űrsziklát valószínűleg a Föld gravitációs vonzása foghatta be, és egyes tudósok szerint az sem elképzelhetetlen, hogy egyszer embert küldjünk oda, vagy valamilyen űrbázist telepítsünk. Az ilyen égitestek ugyanis ideális expedíciós célpontok lehetnek – írja a Bors a Daily Star cikke alapján.

Képünk illusztráció. Forrás: Science Photo Library via AFP