A férfiak libidója több dolog függvénye, erről korábban már részletesen írtunk, ám hiába a vágy, ha az erekció csak félig vagy egyáltalán nem érkezik. E mögött állhatnak komoly egészségügyi problémák, de olyan tényezők is, melyek némi életmódváltással elkerülhetők.

Az erekciós gondokra sosem az önmegszégyenítés, az erőltetés a megoldás! Gondolkodj mélyebben, és élj tudatosabban, hogy amikor kell, akkor keményen tudj a helyzethez állni.

 

7 ok, ami erekciós problémákhoz vezethet  

1. Figyelj arra, mit eszel és mit iszol! Rengeteg élelmiszer csomagolása tartalmaz BPA-t. Ez a vegyi anyag többek között növeli a szervezetben az ösztrogén, azaz a női nemi hormon termelődését, ami akadályozhatja a teljes megkeményedést. Vásárolj tudatosan, és mindig olvasd el a csomagolásokat!

Vásárolj tudatosan, és mindig olvasd el a csomagolásokatForrás: Shutterstock

2. Fogd vissza a cukorfogyasztást! Az ételekben, üdítőkben, alkoholos italokban található cukor a vér glükózszintjének emelkedését okozza, ami serkenti az inzulin hormon felszabadulását. Ez megtorpedózza a szervezet tesztoszterontermelését, ami megnehezíti az erekció elérését. Nem kell cukorpótlékhoz nyúlnod, elegendő, ha csökkented a cukorforrások fogyasztását.

3. Kevés alvás. Egy, a Chicagói Egyetemen végzett kutatás rávilágított arra, hogy azon egészséges és fiatal férfiak szervezetében, akik naponta átlagosan csupán 5 órát, vagy kevesebbet aludtak, már néhány nap alatt 10 százalékkal csökkent a tesztoszteronszint. A nyugodt alvás elengedhetetlen a tesztoszteron megfelelő termelődéséhez, tehát ne lepődj meg, ha huzamosabb ideig keveset alszol, és utána merevedési problémáid lesznek.

A nyugodt alvás elengedhetetlen a tesztoszteron megfelelő termelődéséhezForrás: Shutterstock

4. A szója túlzott fogyasztása. A vegetáriánusok és vegánok egyik kedvelt étel alapanyaga a szója. Ám azt kevesen tudják, hogy fitoösztrogén-tartalma, nagyobb mennyiség fogyasztása során komoly hatással lehet az emberi szervezet hormonháztartására. Egy kis szója ugyan nem fog gondot okozni, de ha huzamosabb ideig, sokat eszel belőle, bizony megnőhet az ösztrogén a szervezetedben, ami nincs jó hatással arra a bizonyos férfiasságra.

5. Vitaminhiány. A D-vitamin fontos szerepet játszik a tesztoszteron termelődésében. A kevesebb napfény, vagy a D-vitamin szükséglet pótlásának elmaradása több mint 20 százalékkal is csökkentheti a tesztoszteronszintet.

6. Túlzásba vitt futás. A futás, kocogás kiváló testmozgás az intim együttlétek tekintetében is, hiszen növeli az állóképességet. Ám nem mindegy, mennyit futsz! A heti 65 kilométernél nagyobb távokat futók körében körülbelül 17 százalékkal csökken a tesztoszteronszint. A túl sok futás megzavarhatja az agy és a hormontermelő mirigyek közötti kommunikációt, ami magyarázatot adhat erre a jelenségre.

A heti 65 kilométernél nagyobb távokat futók körében körülbelül 17 százalékkal csökken a tesztoszteronszintForrás: Shutterstock

7. Alkohol. Bizony, az alkohol is árt az erekciónak, bár szerintem ezt a szíved mélyén már sejtetted. Sok növényben vannak ösztrogénszerű anyagok, melyek változást idézhetnek elő az emberi szervezet hormonháztartásában. Így ne lepődj meg, ha sok sör vagy bor fogyasztása után merevedési zavaraid lesznek. Természetesen ehhez hosszabb ideig kell nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztanod, de ez egy rosszabb időszakban sajnos nem lehetetlen feladat.

Az erekciós problémákat komolyan kell venni, hiszen utalhatnak valamilyen komoly betegségre is, így, ha huzamosabb ideig tapasztalod, mindenképp érdemes kivizsgáltatnod magad!