Nagy változást jelentett be a YouTube: eltűnik az egyik legbosszantóbb reklámtípus

YouTube bosszantó reklám reklám változás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Sokan azért választják a YouTube, a világ egyik legnagyobb videómegosztó platformjának fizetős verzióját, mert ott egyáltalán nincsenek reklámok a videók előtt és közben, valamint felugró hirdetések sem zavarják a tartalomfogyasztást.

Az egyik legbosszantóbb reklám volt az a hirdetés, amely a videó egy pontján jelent meg, és kitakarta a képernyő egy adott részét. Ezek az úgynevezett "overlay", azaz fedő- vagy takaróreklámok április 6-tól eltűnnek a YouTube-ról. A reklámok ezen típusával csak asztali nézetben találkozhattak a felhasználók, ám annyira zavaróak voltak, hogy a cég megszünteti ezt a formát.

A pirossal kiemelt terület, az úgynevezett fedőreklám áprilistól nem lesz elérhető a YouTube-on Forrás: YouTube

A döntés hátterében nemcsak az a szándék állt, hogy javítsák a felhasználói élményt, hanem az is közrejátszott, hogy a tartalomgyártók sokszor csak akkor kaptak pénzt a képernyőt eltakaró reklámokért, ha a néző rákattintott, vagy ha hirdetés elért bizonyos megtekintésszámot. A YouTube üzemeltetői abban bíznak, hogy a hirdetők majd a többi, most is elérhető reklámozási formát választják a megszűnő opció helyett – írja az Arstechnica.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.