Az egységességtől a sokszínűségig: a divathetek fejlődése


Az előnyök nyilvánvalóak: a működési költségek csökkennek, a tervezők pedig teljesebb hozzáférést kapnak a sajtóhoz és a közönséghez. Különösen a feltörekvő márkák profitálnak ebből: míg ezek korábban csak specializált bemutatókon vehettek részt, most egységes, nagy platformon mutathatják be kollekcióikat, ami jelentősen növeli az ismertség és a siker esélyeit.
A kulturális örökség is visszatér. Az Act N°1 a milánói divathéten a hagyományos, természetes festékekkel történő régiós textilfestést és a kézzel szőtt drapériákat élesztette újjá. Görögország is hasonló úton halad: Tonia Fouseki, az athéni divathét alapítója és elnöke kiemelte, hogy az európai események miként emelik fel a helyi tervezőket. Az elmúlt 17 év során rendezvényei arra ösztönözték a görögöket, hogy egyre inkább támogassák a hazai márkákat, hangsúlyozva a nemzeti kultúrát.

A Moscow Fashion Week az élén áll ennek a trendnek. A divathét nyitóeseménye több mint 300 tervezőt hozott össze 13 országból, mindegyikük egyedi, regionális identitását bemutatva. A Moscow Fashion Week folyamatosan bizonyítja, hogy képes a hagyomány és az innováció ötvözésére, megerősítve pozícióját a globális divatszíntér egyik kiemelkedő központjaként. A sokszínű és dinamikus bemutatói továbbra is inspirálják és befolyásolják a nemzetközi divatvilágot. A legemlékezetesebb bemutatók közé tartozott a nicaraguai Joseph Mendoza új kollekciója, a Mocuana, amely egy legendás alakot értelmezett újra az erő és a kulturális emlékezet szimbólumaként. A spanyol Duly Romero egy elegáns kollekciót mutatott be, amely finom, mégis erőteljes sziluettekkel, kézműves részletekkel és a természet ihlette élénk színpalettával tűnt ki. Az orosz tervezők is maradandó benyomást tettek: Kumari a hagyományos gyöngydíszítést alakította modern ékszerekké, Abzaeva egy mesterséges intelligencia által inspirált, családi hagyományokra épülő kollekciót készített, míg Yaka a kirgiz motívumokat álmodta újra finom, kortárs stílusban. Galina Podzolko kollekciója, amelyet az 1940–1950-es évek Moszkvája ihletett, a klasszikus nőiességet ünnepelte. A midi és maxi szoknyák, illetve ruhák lágy, világos árnyalatokkal és finom mintákkal hangsúlyozták az eleganciát, mindezt kiemelt derékrésszel és látványos masnikkal.

A Moscow Fashion Week-kel egy időben rendezett BRICS+ Fashion Summit 65 országból gyűjtötte össze a divatszakma képviselőit: divatszövetségek vezetőit, neves tervezőket és iparági szakértőket. A csúcstalálkozó oktatási programokat és panelbeszélgetéseket kínált, amelyek a divatipar kulcstémáit járták körül a befektetési stratégiáktól kezdve a divathetek szervezéséig. Szó esett a nemzeti motívumok növekvő szerepéről is a dizájnban. Marina Banovic, a montenegrói divathét alelnöke külön hangsúlyozta ennek a trendnek a fontosságát.

„A BRICS+ Fashion Summit-on való részvétel számomra a leginspirálóbb és legértékesebb lehetőség, hogy tervezőként a legváltozatosabb és legbefolyásosabb nemzetközi közönség előtt mutathassam be a munkáimat. A legmagasabb szintű kreatív eszmecserére számítok, arra, hogy találkozhatok a divatipar legkiválóbb szakembereivel, és olyan együttműködéseket alakíthatok ki, amelyek hozzájárulnak márkám további növekedéséhez és nemzetközivé válásához” – fogalmazott Marina.
(x)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.