A magyar nők tudatosan vásárolnak kozmetikumokat

2015.06.26. 15:07

Árérzékenyebbek vagyunk nyugat-európai hölgytársainknál, ugyanakkor jobban át is gondoljuk, milyen kozmetikai cikkekre adunk ki pénzt.

A magyar nők csupán felét befolyásolja vásárolás közben, hogy az adott kozmetikum milyen márkanév alatt fut, és csak 30 %-uk veszik figyelembe a csomagolást - derül ki az Origo álta közzétett német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett felmérésből.

Forrás: AFP/Yoshikazu Tsuno

Az elsőszámú szempont az ár, ez után következik az összetétel, az eredet és a különféle védjegyek. Kiderült: 10 magyar nőből 8 vásárol legalább havonta szépségápolási terméket, amelyre ilyenkor átlagosan 2500 forintot költ, és csak kevesen, mindössze 16 %-uk az, aki még ennél is kevesebbszer vásárol magának kozmetikai termékeket.

A magyar hölgyek odafigyelnek arra, mennyit hagynak ott a kasszánál: 43 %-uk havi 2500 forintot vagy annál kevesebbet, 40 %-uk pedig 2500 és 5000 forint között költenek. Mindössze 17 %-uk engedheti meg magának, hogy még ennél is többet költsenek kozmetikumokra.

Tőlünk nyugatra már másképp alakul a helyzet: az osztrák hölgyek számára már csak a negyedik legfontosabb tényező az ár egy-egy tusfürdő, dezodor vagy más kozmetikai cikk vásárlásánál.

Találd meg a tökéletes alapozót - Segít a Life.hu!
Elsőre olyan könnyűnek tűnik: besétálsz a drogériába, kiválasztod a legmegfelelőbb árnyalatot, kifizeted, majd boldogan élsz. A gyakorlat viszont egészen mást mutat, kezdve attól, hogy a teszterek többsége emberi használatra gyakorlatilag alkalmatlan, egészen odáig, hogy "műfényben" alapozót vásárolni kép-te-len-ség. Ezt nemcsak mi mondjuk, hanem minden szakember - a Life.hu cikkét ide kattintva olvashatod el!
MagyarországAusztriavásárláskozmetikumfelméréskozmetikai termékszépségápolásnőkár-érték arány