Erősítsd az immunrendszered! - Természetes vitaminforrások télen is

2015.11.12. 19:50

Szinte nincs is olyan anyagcsere-folyamatod, amelyben ne vennének részt a vitaminok. Ezek pótlása télen talán még sokkal fontosabb, mint tavasszal és nyáron, ugyanis jóval kevesebb friss zöldséghez, gyümölcshöz jutsz hozzá, és napfény is alig ér. 

A hűvös évszakokban szervezeted jobban ki van téve a fertőző légúti betegségeknek is, amelyeket a leginkább a megerősített immunrendszer védhet ki. Ha pedig mégis bekapsz valami csúnya vírust, a vitaminok segítenek abban, hogy gyorsan kilábalj belőle. A legjobb, ha ezeket nem készítményekkel veszed magadhoz, hanem megkeresed azokat a természetes vitaminforrásokat, amelyekből töltekezhetsz. 

Forrás: Thinkstock

C-vitaminnal a megfázás ellen

Amíg nyáron több tucat friss gyümölcsből válogathatsz kedvedre, addig télen szinte csak a citrusfélék és a kiwi maradnak a piacok standjain. Ha szerencsés vagy, és szereted ezeket, néhány narancs, a citromos víz vagy tea, vagy az egyre közkedveltebb pomelo simán biztosítja a napi C-vitamin-szükségletedet, de ha nem a citrusok a kedvenceid, akkor más megoldás után kell nézned.

Forrás: Thinkstock
Odavagyunk a pomelóért!
A Life.hu szerkesztőségének tavaly lett a kedvence a hatalmas citrus, amely piros hálóruhában kínálja magát a gyümölcsöspultok tetején. Azóta, ahogy megjelenik a standokon ez a gyümölcsóriás, szinte nincs nap, hogy ne bontsunk ki legalább egyet. Mi azért szeretjük jobban a grapefruitnál, mert édeskésebb és sokkal nagyobb, húsosabb gerezdekkel rendelkezik. A legjobb, ha éhgyomorra, reggeli helyett fogyasztod, de a délutáni nasit is helyettesítheted vele.

Remek választás lehet például a csipkebogyótea is, de arról se feledkezz el, hogy a savanyú káposztát már nagyanyáink is használták gyógyászati célokra. A télre eltett savanyított káposzta nyersen fogyasztva szinte a teljes C-vitamin-tartalmát megőrzi. A savanyú káposzta nem csupán vitaminokban gazdag, de az erjedés során olyan savtermelő, jótékony baktériumok szaporodnak el benne, amelyek kedvező hatással vannak a bélflórára.  

Forrás: Thinkstock
Forrás: Thinkstock
Természetes immunerősítő módszerek
Hiába a kellemes tavaszi november, lassan itt a hideg, amely szinte mindenkinél biztosan együtt jár a megfázásos betegségekkel. Legyél te az, aki megelőzi, és már most óvintézkedéseket tesz  az egészsége érdekében. Fogadd meg tanácsainkat!


Vérszegény vagy? Egyél több céklát! 

A cékla a vas mellett folsavat és B-vitaminokat tartalmaz, melyek egymás felszívódását javítják. Ez a bordó zöldség nyersen a legegészségesebb, reszeld meg, és tegyél belőle a salátádhoz. A céklalé is remek választás, önmagában vagy a szintén szuperegészséges sárgarépalével keverve is. 

A szemed őre a sütőtök

Késő őszig megtalálhatod a sütőtököt a piacon. Ezek a sárga óriások nem csupán kalóriaszegények és finomak, de nagyon egészségesek is. Már a színük is árulkodik értékes béta-karotin-tartalmukról, amely, ha elfogyasztod, a szervezetedben A-vitaminná alakul, és szupervédelmet nyújt a látásodnak. 

Forrás: Thinkstock

Fáj a torkod? Kanalazz mézet!

A propolisztartalmú méz kiváló immunerősítő, és kutatások szerint még az antibiotikumokkal is felveszi a versenyt. Napi fogyasztása fokozza az életerőt, torokfájás esetén pedig azonnal érezhető a jótékony hatása. 

Forrás: Thinkstock
Erre figyelj, ha mézet veszel!
A hideg közeledtével egyre több forró italt, teát fogyasztunk, amit a torokfájós, náthás influenzaszezonban szívesen ízesítünk mézzel. Azonban mielőtt belevetnéd magad a nagy mézvásárlásba, jó, ha tudod, mire figyelj ezzel az édességgel kapcsolatban. Cikkünkben utánajártunk, mikor milyen mézet érdemes fogyasztani.

Nassolj diót, mogyorót!

Bár nem nevezhetjük őket diétásnak, a mogyoró, a napraforgómag, a tökmag, a mandula rengeteg jótékony hatással rendelkezik. A bennük található illóolajok jelentős része antioxidánsokban gazdag, nagy segítséget jelentenek a szabad gyökök ellen. Kalciumtartalma segíthet megelőzni a csontritkulást is, de cink- és szeléntartalmuk révén akár a lecsökkent szexuális kedv visszaállítására is alkalmasak. 

Forrás: Thinkstock

 Támogatott tartalom

vitaminmegfázásgyümölcsökC vitaminD vitaminvitaminforrásolajos magvak