Az ekcéma egyik oka a bélbaktériumok megváltozott összetétele lehet

Forrás: Shutterstock -
összetétel ekcéma bélbaktériumok
Az ekcéma egyik oka a bélbaktériumok megváltozott összetétele lehet egy francia tanulmány szerint.

Az amerikai tudományos akadémia lapjában (PNAS) ismertetett kutatást egerekkel végezték a nemzetközi Infektológiai Kutatóközpont (CIRI) francia és amerikai tudósai. A kutatók meglepő összefüggést fedeztek fel az szervezet vírusfelismerő rendszere, a bélbaktériumok összetétele és a bőrallergiák - köztük az ekcéma - kialakulása között. Az emberi emésztőrendszerben élő mikroorganizmusok tízszer-százszor annyian vannak, mint a testet alkotó sejtek. Érzékeny egyensúlyú ökoszisztémát alkotnak, amelyet az étrend és a gyógyszerek módosíthatnak. Közegészségügyi adatok alapján a bél ökoszisztémájának változásai összefügghetnek a test bélrendszertől igen távol eső területein kialakuló ekcémával, a kapcsolatra azonban eddig nem volt magyarázat.

A tudósok a kísérletben kivonták az egerekből a MAVS jelű gént, amely kulcsszerepet játszik az immunrendszer vírusfelismerésében. Megfigyelték, hogy ez után megváltozott az egerek bélbaktériumainak összetétele és súlyos bőrallergia jelentkezett náluk. A két jelenség összefüggését úgy bizonyították, hogy a megváltozott összetételű bélbaktérium-közösséget egészséges egerekbe költöztették át. Az utóbbiaknál súlyos allergiás reakciók léptek fel, ami alátámasztotta, hogy az átültetett bélbaktériumok számlájára írhatók az elváltozások.

A biológusok ezen kívül azt is felfedezték, hogy az emésztőrendszer mikrobiomjának változásával a belek áteresztőbbek is lettek, ezzel egyes bélbaktériumok a lépbe és a nyirokmirigyekbe vándoroltak, súlyosbítva a bőrallergiát. Az eredmények rávilágítottak arra, milyen meglepő szerepet játszik egy vírusellenes fehérje (MAVS) a bél baktérium-egyensúlyának fenntartásában. A megváltozott összetételű baktériumközösség átültetése és a súlyosbodó ekcéma összefüggése új gyógymódok előtt nyitja meg az utat a kutatók szerint.

Serena Williams félmeztelenül énekel, a mellrákszűrés mellett kampányolhttp://www.life.hu/drlife/20181001-serena-williams-felmeztelenul-enekel-a-mellrakszures-mellett-kampanyol.htmlMelltartó nélkül énekel Serena Williams teniszező. Így hívja fel a figyelmet a mellrákszűrés fontosságára. Dr. Life--A mediterrán étrend segíthet a merevedési zavar kialakulásának csökkentésében (18+)http://www.life.hu/drlife/20181001-a-mediterran-etrend-segithet-a-merevedesi-zavar-kialakulasanak-csokkenteseben.htmlA merevedési zavar sok férfinak okoz problémát, de nem csak gyógyszerrel lehet ellene küzdeni! Dr. LifeOrigoA középkorú nők egészségére különösen jó hatással van a fürdőzéshttp://www.life.hu/drlife/20181001-a-kozepkoru-nok-egeszsegere-kulonosen-jo-hatassal-van-a-furdozes.htmlSokan inkább a tusolást részesítik előnyben, ám kiderült, hogy a hosszú fürdőzések jó hatással vannak az egészségre. Főként a középkorú nők élvezhetik ennek előnyeit. Dr. Life--MasterChef VIP: megvágta magát Janicsák Veca, a vére is folythttp://www.life.hu/drlife/20181001-masterchef-vip-megvagta-magat-janicsak-veca-a-vere-is-folyt.htmlJanicsák Veca bizonyította rátermettségét a konyhában, vagyis a MasterChef VIP-ben, de a gyakorlottakkal is előfordulnak balesetek: ez történt az énekesnővel is a nagy sietségben. Dr. LifeFotó: Polyák Attila - Origo157 év börtönre ítéltek egy orvost ópiáttartalmú gyógyszerek mértéktelen felírása miatt az Egyesült Államokban http://www.life.hu/drlife/20181001-157-ev-bortonre-iteltek-egy-orvost-opiattartalmu-gyogyszerek-mertektelen-felirasa-miatt-az-egyesult.htmlAz Egyesült Államokban 157 év börtönre ítéltek egy orvost, mert mértéktelenül írt fel olyan ópiáttartalmú gyógyszereket, amelyek súlyos kábítószer-függőséget váltanak ki.Dr. Life--A magyarok negyede szívbetegségbe hal bele, ez a duplája az EU-átlagnakhttp://www.life.hu/drlife/20180930-a-magyarok-negyede-szivbetegsegbe-hal-bele-ez-a-duplaja-az-euatlagnak.htmlA magyarok negyede szívbetegségbe hal bele, ez a duplája az EU-átlagnak: ez azt jelenti, hogy évente nagyjából 33 ezer magyar hal meg szívprobléma miatt. Dr. LifeOrigo