Pár megállónyi séta is meghosszabbíthatja az életünket

2018.10.04. 17:20

Hajlamosak vagyunk kicsit ellustulni, főleg a hideg időben, amikor nem akarunk túl sok időt a lakáson kívül tölteni. Pedig egy mindennapos rövid séta meghosszabbíthatja az életet. 

Sokat tehetünke gészségünkért már akkor is, ha pár megállóval hamarabb szállunk le a tömegközlekedésről és sétálunk hazáig. Az amerikai Centers for Disease Control and Prevention szerint ugyanis heti 2,5 órányi alacsony intenzitású, vagy 1 óra 15 perces magas intenzitású testmozgásra van szükségünk az egészséghez - írja a Nuus

Ne mondjunk le a sétáról!Forrás: Thinkstock

Ha a fogyás a célunk, ennyi természetesen nem elég, ahhoz napi 1 órás intenzívebb testmozgásra van szükség. Azt is kimutatták, hogy a sétálás erősíti a láb izomzatait, azok pedig abbahagyják ezt a kis testmozgást, zsírt szednek magukra. 

A séta segít a vérnyomás és a vércukor szint csökkentésében is, javul a közérzet és védi a szívet is. Beiktathatjuk a rendes sportolás mellé is. 

testmozgásegészségélettartaméletmozgásséta