Kétféle ember van: aki szeret korán kelni és aki nem. Az utóbbiak hajlamosak arra, hogy az ébresztőóra csengése után még sokáig az ágyban szundizzanak, hogy aztán az utolsó percben keljenek fel. Általában ilyenkor kezdetét veszi a rohanás, ami aztán az egész napot meghatározza.

Valójában a reggelek és az esték azok, amelyeket meg tudunk tervezni, napközben kevésbé tudjuk irányítani a történéseket. Ha van egy jól bejáratott reggeli rutinod, akkor nem pusztán a szerencsére bízod, hogy milyen lesz a napod. Itt te irányítasz. Ennek persze az első és legfontosabb lépése, hogy korán felkelj. Lehet ez a te lopott időd, amikor a család többi része még alszik, te pedig megtehetsz olyan dolgokat, melyekre napközben esélyed sem lenne.

A reggeli rutinnak az a lényege, hogy olyan dolgokból épüljön fel, melyek jót tesznek neked és könnyen megcsinálhatóak. Így már a nap elején kapsz egy kis sikerélményt és ez megadja a kezdő löketet ahhoz, hogy utána azt érezd, bármire képes vagy. Persze az sem baj, ha már a nap elején kilépsz a komfortzónádból, jelezve a testednek és az agyadnak, hogy erre is képes vagy.

Íme 5 tipp, hogyan érdemes indítani a napodat:

1. Vesd be az ágyadat

William H. McRaven könyvet írt arról, hogy ennek az egyszerű szokásnak milyen nagy a hatalma. Azt mondta: „Ha meg akarod változtatni a világot, kezdd azzal, hogy beveted az ágyad." Ugyanis ha ezt megteszed, akkor elvégezted a nap első fontos feladatát. Ez pedig segít abban, hogy büszke legyél magadra és megtegyél még valamit. Valójában az apró dolgokkal kezdődik minden, ezek segítenek abban, hogy belekezdjünk nagyobb dolgokba is.

Vesd be az ágyadatForrás: Shutterstock

2. Lépj ki a komfortzónádból: irány a jéghideg zuhany!

A hidegzuhany két szempontból is hasznos: egyrészt garantáltan felébredsz tőle, ha eddig még nem tetted, másrészt jót tesz az immunrendszerednek is. Nem beszélve arról, hogy ezzel nagy eséllyel kilépsz a komfortzónádból már kora reggel.

Lépj ki a komfortzónádból: irány a jéghideg zuhany!Forrás: Shutterstock

3. Meditálj!

Elég minden reggel 5-10 perc, amikor leülsz, becsukod a szemed és próbálsz nem gondolni semmire. Eleinte ez valószínűleg nehezen fog menni, mert a gondolatok ide-oda fognak cikázni a fejedben, de nem baj, figyeld meg, majd engedd el őket. Ha nehéz koncentrálni, figyeld először csak a légzésedet, ahogy ki-be áramlik a levegő a szervezetedbe. Ez a rövid idő segíteni fog lecsillapítani az elmédet, jobban a jelenben tudsz lenni, ráadásul csökkenti a stresszt, javítja az immunrendszert és a koncentrációs képességet is.

Meditálj!Forrás: Shutterstock

4. Írj naplót!

Napi 10-15 perc naplóírás csodákra képes. Azonban érdemes ebbe is rendszer vinni. Az első 5 percben írhatsz arról, ami éppen foglalkoztat téged. Majd a másik 5-10 percben írj le 3 dolgot, amiért aznap épp hálásak vagy. Tervezd meg előre a napodat és írj le legalább 3 dolgot, aminek örülnél, ha bekövetkezne. Végül írj le magadnak egy napi mantrát (pl. Megérdemlem a boldogságot.), melyet ismételgess el többször is magadban.

Írj naplót!Forrás: Shutterstock

5. Egy kis reggeli testmozgás senkinek sem árt

Bár sokunknak reggel még megmozdulni is nehezünkre esik, egy 10 perces könnyed reggeli testmozgás jól beindítja a napot. Lehet ez bármi: egy kis jóga, reggeli kocogás vagy egy rövid reggeli nyújtás és máris frissebben, üdébben és energikusabban érzed magad. Ráadásul ismételten büszkeséggel tölthet el, hogy legyőzted a lustaságot és kiléptél a komfortzónádból.

Egy kis reggeli testmozgás senkinek sem ártForrás: Shutterstock