Használt farmerokból készít autós kiegészítőket a Hyundai Magyarország Kata Szegedivel karöltve

Hyundai Magyarország Healthy Seas Ördög Ibolya
A körforgásos gazdaság szorgalmazására két elsőre egymástól távol eső iparág, az autó és a divat lépett most közösen színre. Hivatalosan is elstartolt a Hyundai Magyarország és a KATA SZEGEDI márka fenntartható kezdeményezése, a Refarm. Az együttműködés során használt farmerekből készülnek egyedi tervezésű autós kiegészítők a legújabb Hyundai modellekbe, melyeket Lékai-Kiss Ramónával és Michelisz Norberttel közösen mutattak be a nagyközönségnek.

A nemzetközi porondon számos sikeres autómárka és divatház összefogásának is tanúi lehettünk: készültek autós motívumokból inspirálódott kapszulakollekciók, vagy nagy múltú táskamárka tervezte, kifejezetten az adott autómodell méreteihez passzoló bőrönd és táska kollekciók. A dizájn egyértelműen szoros kapcsolatot jelent a divat és az autótervezés között. Van azonban egy minden eddiginél fontosabb aspektus, amire mindkét iparágnak mondhatni kötelessége reagálni és ez a fenntarthatóság. Egy ilyen kezdeményezés bejelentésén vettek részt a meghívott vendégek november 28-án a Larus Rendezvényközpontban.

„Nemzetközi szinten már több évre nyúlik vissza a Hyundai Re:Style névre keresztelt kezdeményezése, melynek során az autóipari hulladékokat különböző használati tárgyak gyártásához, sőt egyedi ruhakollekciók készítéséhez használják fel. Igyekeztünk mindezt a praktikusság mentén közelebb hozni a magyar piachoz. Szerettünk volna újrahasznosítani és értéket teremteni egyben, így jutottunk el végül az exkluzív Hyundai kiegészítők koncepciójához, amelynek tervezésére és gyártására Szegedi Katát kértük fel" - mondta el Ördög Ibolya, a Hyundai Magyarország marketing vezetője.

Az exkluzív Hyundai kiegészítők között megtalálható egy farmerből készült ülésvédő, egy a kisgyermekesek számára különösen praktikus zsebes tároló, valamint egy nagyméretű és csúszásgátlós bevásárlótáska is.

A rendezvényen egy kerekasztal-beszélgetés során ismertették a Refarm kezdeményezést, valamint a fenntartható divat és autóipar kapcsolódási pontjairól is szó esett. Emellett szerepet kapott a Hyundai és a Healthy Seas szervezet többéves együttműködése is, mely során tengerekben és óceánokban elhagyott halászhálókat keltenek új életre.

A 2013-ban megalakult Healthy Seas (magyarul: Egészséges Tengerek) nevet viselő szervezet, alapítói még nem is sejtették, hogy munkájuk ennyien fogják támogatni. Missziójuk már az első naptól fogva, hogy felvegyék a küzdelmet a szellemhalászat jelenségével, amely korunk egyik legnagyobb tengeri szennyezési problémája. Mára világszerte több mint 250 önkéntes búvár csatlakozott hozzájuk, hogy a halászati ágazat érdekelt feleivel összefogva, közösen lépjenek fel a tengeri hulladék megelőzése és eltávolítása érdekében. Ennek jegyében

már több száz tonna hulladékhálót gyűjtöttek össze, miközben biztosítják, hogy azok értékes erőforrássá, újrahasznosított alapanyaggá váljanak.

A sajtótájékoztatón Lékai-Kiss Ramóna, a Hyundai Magyarország márkanagykövete, Szegedi Kata divattervező, Csalár Bence fenntarthatósági divat nagykövet, Mikos Veronika, a Healthy Seas szervezet vezetője és Ördög Ibolya, a Hyundai marketing vezetője vettek részt.

Emellett a vendégek egy a Hyundai hazájáról, Dél-Korea kultúrájáról szóló előadást is meghallgathattak, valamint Michelisz Norbert a TCR World Tour bajnoka is beszámolt legfrissebb élményeiről. A helyszínen Szegedi Kata és Benus Dániel vezetésével egyedi kulcstartókat készíthettek a vendégek a zero-waste jegyében, használt farmeranyagokból. Illetve természetesen az újrahasznosított kiegészítőkkel felszerelt IONIQ 6 és KONA Electric modelleket is megtekinthették.

Érdemes tehát átfésülni a gardróbokat nem használt vagy megkopott farmerek után kutatva, mert ezeket a Hyundai kereskedőhálózatában leadva új életre kelti a magyar tervezőcsapat, az így készülő termékekkel pedig 2024 első felében már fel is dobhatjuk a járműveinket.

Antalfy Krisztina

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.