A NASA elképesztő küldetésre készül 2024-ben - először száll csillagra

NASA csillag Nap küldetés minta
A NASA 2018-ban indította el a Parker Solar Probe nevű űrszondát, de 2024-ben végre befejezi küldetésének első részét - mintát gyűjt a Nap felszínéről.

A NASA Parker Solar Probe idén hihetetlenül közel fog elhaladni a Naphoz, hogy mintát gyűjtsön a csillagról, ami a tudósok szerint az első holdraszálláshoz hasonlít. A szonda 2018. augusztus 12-én indult, de 2024. december 24-én 435 000 mérföld/órás sebességgel, mindössze 3,8 millió kilométerre a Nap felszínétől fog elrepülni a Nap mellett, hogy mintát gyűjtsön.

Ez lesz a valaha gyűjtött első minta egy csillagról, és az űrhajó hétszer közelebb lesz a Naphoz, mint az emberiség történetében bármely más űrhajó.

A szonda fényképeket és méréseket fog gyűjteni, amelyek a tudósok reményei szerint segítenek majd jobban megérteni a napszél jelenségét. Emellett remélhetőleg lehetővé teszi majd a tudósok számára, hogy jobban megjósolják az űrbéli időjárást, például a napviharokat, amelyek hatással lehetnek a földi elektronikára.

2024-ben fog megtörténni a küldetés Forrás: http://www.esa.int/Science_Exploration/Space_Science/ESA_s_new_mission_to_intercept_a_comet

Dr. Nicky Fox, a Nasa tudományos vezetője a BBC-nek elmondta, hogy a tudósok nem tudták, hogy mire fognak rájönni a történelmi küldetés során, de a napszélben a felmelegedéssel kapcsolatos hullámokat fogják keresni.

A küldetésre akkor kerül sor, amikor a Nap eléri 11 éves napciklusának csúcspontját, ami azt jelenti, hogy a napszél és a napkitörések gyakorisága és erőssége erőteljesebbé válhat.

Bár ezek a természeti jelenségek általában nem okoznak fennakadásokat, egy elég erős naptevékenység világszerte megzavarhatja az internetet, és rádiókimaradásokat okozhat.