Elfelejtetted jól érezni magad? Így segít a jóga az ünnepek előtt

2014.12.07. 22:05

Az ünnepek előtti feszült időszakot igen nehéz megúszni, a nagy rohanásban pedig sokszor elfelejtjük, hogy ez a pár nap tulajdonképp miről is kellene, hogy szóljon. A jóga azonban ilyenkor is megoldást nyújt a problémákra - meg is mutatjuk, mennyire!

Hétköznapi jóga

A jóga akkor válik igazán érdekessé, ha a jógaszőnyegen tanultak beszivárognak a mindennapokba. A jógaszőnyeg biztonságában a folyamatos befelé figyeléssel nagyobb testtudat alakul ki, és egyfajta érzékenység, hiszen mintha egy laborban górcső alatt vizsgálódnánk, úgy figyeljük a testünk és az elménk reakcióját egy-egy jógatechnika közben-után. Amit ismerünk, azt persze irányítani is könnyebben tudjuk, így tehát közvetlenül befolyásolhatjuk azt is, hogyan érezzük magunkat.

Forrás: Thinkstock

Iránymutatások

A figyelem irányításának fejlesztésével a pozitív gondolkodásra hangolhatod az elmét, azzal, hogy a figyelmet a rossz dolgokból kivonva tudatosan a jóra fókuszálod. A tudatosság növelése, ami a jógagyakorlással megvalósul, segít a jelen pillanatot megélni, és jól dönteni a nehéz helyzetekben. Ha egy szituáció mégsem olyan egyértelmű, akkor pedig a jóga emlékeztet arra, mi a helyes irány. Itt nincsenek abszolút szabályok, amelyeket az alanytól és a helyzettől függetlenül lehet értelmezni, és nincs fentről érkező büntetés sem, ha másképp cselekszel. Ezeknek az erkölcsi iránymutatásoknak belső meggyőződésből kell létrejönnie. A lényeg a tettek mögött a szándék, és hogy egyáltalán a döntésnek és következménynek is a tudatában legyél.

Az ahimsza - nem ártás szabálya - az egyik leggyakrabban emlegetett norma, és a jógagyakorlásban a következőket jelentheti:

- Figyeld a tested jelzéseid, menj el a határig, de sose lépd azt túl!

- Tartsd be a fokozatosságot!

- Gyakorolj rendszeresen, de ne viddd túlzásba!!

Forrás: Thinkstock
Tudtad?

Az erkölcsi alapvetések között van átfedés, így például igaz a jógagyakorlásra a brahmacsarja (mértékletesség) is, amely nemcsak a szexuális önmegtartóztatásra vonatkozik, hanem arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenféle túlzással energiát veszítünk.

Karácsony jógi módra

A jógában, ahogy a mindennapi életben az út gyakran értékesebb, mint maga az eredmény. Mit tehetsz tehát, ha jól akarod érezni magad? Karácsony közeledtével is élj meg minden pillanatot tudatosan a felkészülésre szánt időből. Ez nemcsak a jelent teszi élvezetesebbé, hanem a folyamat betetőzésének, magának az ünnepnek is jót tesz, ha felkészülten és nem idegroncsként ér a szenteste. Érdemes emlékeztetni magad a gyerekkora, amikor még minden olyan egyszerű volt, és amikor még a hangulat, a csodavárás, az illatok, az ünnepi fények, az adventi ajándék, a télapó kötötték le a figyelmedet. Felnőttkorban is ott vannak az illatok, fények és a többi kellékek, de a gondok könnyen elvonják az összes energiát, és elfelejtünk örülni! Ahogy jógázás közben, úgy az életben is elvonhatod a figyelmet a negatív dolgokról és irányíthatod a jóra. Ettől nem szűnik meg minden rossz, csak kisebb teret és energiát kap.

Life.hu tipp
Ha elsodornak a hétköznapok, kocogtasd meg a saját vállad és ismerd fel: valamiről megfeledkeztél! Vedd át az irányítást az életed felett, és érezd jól magad! Mielőtt az ünnepi készülődésbe belekezdenél, vagy ha már belekezdtél és mégsem okoz örömet, teremts csendet jógával és a többi jön magától! Bármilyen gyakorlás alkalmas erre, de ha nyitott vagy a finomabb technikákra, tanulj meg meditálni a JógaKlikkel, akár otthonról, online ezzel a héten ingyenes videóval!

 

jógakarácsonyJógaKlikk