Őszi egészségbombák! Ezekből a gyümölcsökből fogyassz minél többet!

2016.09.15. 19:58

A gazdag nyári gyümölcsszezon után sem kell elkeseredniük a vitaminbombák imádóinak, ugyanis az ősz is rengeteg kincset tartogat számukra. Mutatjuk is, hogy miket kell mindenképpen beiktatni az étrendbe!

Szőlő 

A szőlőtől sok fogyókúrázó ódzkodik, pedig semmi ok nincs erre. A flavonoidok ugyanis, amelyekből a szőlő nem is keveset tartalmaz, szakértők szerint csökkentik az ételekből felszívott zsír mennyiségét, valamint az étvágyat, illetve gyorsítják az anyagcserét. A szőlő 80%-ban tartalmaz vizet, ráadásul a rosttartalma is igen magas, ami elősegíti az anyagcserét. 

Forrás: Dreamstime
A jó anyagcsere a karcsúság titka
A megfelelően működő anyagcsere amellett, hogy ellátja a szükséges tápanyagokkal a sejtjeinket, nem hagyja felhalmozódni testünkben a salakanyagokat. Éppen ezért az egészséges étrenddel kiegészítve távol tartja, vagy éppen leégeti a plusz kilókat. A jó közérzet már csak a bónusz. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Füge 

A füge fontos növényi rostokat tartalmaz, amik segítenek a bőr tisztulásának folyamatában. Édes ízének köszönhetően fokozza az endorfin termelődését, ez pedig segít abban, hogy kiegyensúlyozottabb legyél. A fügéből bátran ehetsz, mert nem hízol tőle, sőt, mivel laktató hatású, a fogyókúrádban is alkalmazhatod. Egy szem fügében benne van a napi rostmennyiség-szükséglet egyötöde, közel 50 mg kalcium és 1,2 mg vas. Ha beleszerettél, most azt is megtudhatod, hogyan termeszd az erkélyen! 

Forrás: Dreamstime

Körte 

A körte valóságos rost- és C-vitamin-bomba. Emellett ásványi anyagokat: kalciumot, magnéziumot, káliumot, cinket, vasat, jódot tartalmaz. Rendszeres fogyasztásával megelőzhetjük az ízületi gyulladásokat, a szív- és érrendszeri betegségeket, a vérszegénységet, és egy friss kutatás szerint a végbélrák kialakulásának esélyét is csökkenti. 

Forrás: Dreamstime

Alma 

Nem csoda, hogy a régmúltban gyógynövényként tartották számon az almát is, ami a szőlőhöz hasonlóan rendkívül gazdag flavonoidokban. Rosttartalmának köszönhetően segíti az emésztést, az almasav segíti a máj és a belek működését. Diétázóknak is kifejezetten ajánlott. Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, a legjobb, ha nyersen, héjával együtt fogyasztjuk, de emellett természetesen számtalan elkészítési módját kipróbálhatjuk. 

Forrás: Dreamstime
Az édenkert igazi csábítója: 3 egészséges almarecept
Minden kétséget kizáróan az alma az egyik legsokoldalúbb gyümölcsünk. Ehetjük süteményben, például mennyei almás tortácskában, friss salátában, de csirkéhez is kiváló párosítás lehet. Amellett, hogy számtalan különböző módon felhasználható és elkészíthető, különösen egészséges is. Most a Life.hu is összegyűjtötte kedvenc almareceptjeit.

Gránátalma 

Erős antioxidáns hatásának köszönhetően hozzájárul az immunrendszer egészségéhez, és fiatalon tartja a bőrt. Karbantartja az érrendszert, és segít a vérnyomás szabályozásában. Csökkenti a koleszterinszintet, illetve gátolja a daganatos sejtek kialakulását. A szépségápolásban betöltött szerepéről itt olvashatsz bővebben! 

Forrás: Dreamstime

Kökény 

A kökénynek nagyon magas a C-vitamin-tartalma, ezért immunerősítő hatással rendelkezik. Kiválóan hat a szív- és érrendszerre, emésztési problémákra. A benne található flavonoidok csökkentik a rákbetegségek kockázatát. Fogyókúra idején is alkalmazhatod, mert kiváló méregtelenítő. Néhány levelet fél liter vízben felforralva torokfájásra alkalmazható szájvizet lehet készíteni belőle. Ha a virágait forrázzuk le, természetes hashajtót kapunk. 

Forrás: Dreamstime

Szilva 

Vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag, C-vitamin-tartalma különösen magas, ami természetes antioxidánsként az immunrendszer egészségéért felel. A K-vitamin a csontokat tartja egészségesen, illetve az Alzheimer-kór gyógyításában is szerepe van. Az ásványi anyagok közül különösen fontos összetevője a vas, aminek vérképző hatása van. Az 5 legjobb szilvás finomságért kattints ide! 

Forrás: Dreamstime

 

egészséggyümölcsőszszőlőalmagránátalmakörtefügeszilvaKökénynaspolya