A fekvőtámasz a legjobb barátod, ha feszes alakra vágysz

2018.04.03. 20:39

Fekvőtámasz lényegében nem áll másból, mint karhajlítás és karnyújtás váltakozásából. A leghatékonyabb eredmény érdekében, a gyakorlat közben húzd be a hasadat, feszítsd meg a fenekedet, a hátad legyen egyenes; az egész lényege, hogy a tested végig feszes legyen. Mutatjuk, hogy miért is szuper ez a gyakorlat!

 

 1. Bárhol és bármikor    

A fekvőtámasz nem igényel speciális eszközöket, sem helyet, vagy épp anyagi ráfordítást. Lényegében bárhol és bármikor végezhetsz belőle pár sorozatot, akár reggel a kávé helyett, vagy épp a munkahelyeden ebédidőben. Nincs másra szükséged, csupán a testedre, az elhatározásodra és a kitartásodra.

Természetesen a fekvőtámaszhoz használhatsz labdát, széket, súlyokat, de ezek már inkább középhaladó szinttől ajánlottak. 

2. Jól variálható  

Mivel sok fekvőtámasz típus ismert, így nem kell mindig ugyanazokat csinálnod, hogy aztán a monotonitásba fulladjon az edzésed. Egy kis erőnléttel máris 3-4 félét váltogathatsz.

3. Kiváló erőnlétet biztosít  

Számos izomcsoportot megdolgoztatsz fekvőtámasz közben: a tricepsz, mell-, váll-, hát-, has- és az alkar izmok kapnak elsősorban terhelést. Ettől a típusú gyakorlattól nem lesz hirtelen testépítő alakod, de kiválóan égeted közben a zsírt és definiálod a testedet.

Számos izomcsoportot megdolgoztatsz fekvőtámasz közbenForrás: YouTube

4. Megadja a fejlődés dicsfényét  

Egyrészt folyamatosan erősödsz, és így a sorozatokon belül több ismétlésszámra leszel képes, akár már pár alkalom után is. Ezenkívül pedig számtalan formája ismert, így egyre nehezebb fekvőtámasz gyakorlatokat tudsz majd megcsinálni, melyek növelik az önbecsülésedet és látható sikerélményt adnak.

Itt van 20 fekvőtámasz variáns, melyhez csupán Te kellesz:

 Tűzz ki célokat, légy kitartó és így a fekvőtámasz remek edzésforma, vagy épp alapgyakorlattá válhat az életedben.

edzésfogyásfekvőtámaszzsírégetésizmokizmosfeszességotthoni edzés