SEOzseni: a keresőoptimalizálás fontossága az online marketingben

Forrás: seozseni.hu -
PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A Google mint keresőmotor elterjedésével, mely az utóbbi kevesebb, mint 22 évre tekint vissza (hiszen magát a Google keresési mechanizmusát, a PageRank eljárást ekkor szabadalmaztatták) azoknak a cégeknek, akik ténylegesen megfelelő számú vásárlót, érdeklődőt szeretnének elérni, elkerülhetetlenné vált nem csak maga az interneten való megjelenés és az igényes, színes internetes tartalomépítés, de az is, hogy keresőoptimalizálás segítségével (angolul search engine optimalization (SEO, magyarul keresőoptimalizálás) elérjék azt, hogy a weboldaluk a keresést használva a lehető legjobb helyre kerüljön a találatok között.
Forrás: seozseni.hu

A keresőoptimalizálás segítségével elérhető, és erre is találhatunk példát, hogy több tíz éve jelen levő weboldalaknál is előbbre kerüljön egy akár pár hónapja létező cég weblapja.

Elégedett ügyfeleket, bevételnövekedést hoz azoknak a SEO megfelelő alkalmazása, akik a megfelelő erre szakosodott cégekre bízzák a keresőoptimalizálás feladatát. Az, hogy ezt megtesszük, a tartalomépítés feladatán kívül a többi, laikusoknak nehezen átlátható feladat terhét le is vehetjük a vállunkról, megkönnyítve, hogy azzal foglalkozhassunk, amihez valóban értünk. Fejleszthetjük szolgáltatásaink és termékeink minőségét, és élvezhetjük annak előnyét, hogy nem méregdrága hirdetésekkel, hanem csak a keresőoptimalizálás segítségével lendítettük előbbre vállalkozásunkat.

A jó szakember, akit megbízunk a keresőoptimalizálás feladatával cégünk esetében, gyorsan dolgozik, és ez biztonságot jelent. A gyors és minőségi keresőoptimalizálás alapfeltétele a gyors eredményeknek is, így nem kell éveket várnunk, hogy előkelő helyen szerepeljünk a Google listáján, amikor az emberek ránk akarnak találni.

A tágabb értelemben vett online marketing témakörébe tartozik a keresőoptimalizálás, azonban ez nem valamilyen huszárvágás vagy mágia, amellyel bármilyen honlapot "fel lehet repíteni" a sokak által áhított első helyre. A keresőoptimalizálás olyan bonyolult folyamat lett, hogy gyakorlatilag létezik olyan szakma, amely csupán erre a területre fókuszál.

Ebbe tartozik a weboldal készítés (hiszen egy 1995-ös dizájnnal rendelkező, nem jól funkcionáló weboldal soha nem fog a "csúcsra érni"), a linképítés (amellyel nagyon óvatosan kell bánni és nagyon jól kell érteni hozzá, hogy nehogy büntetést - vagy semmit ne érjen egy másik honlapon megjelenő link, a tartalomépítés (pl. blog egy adott vállakozásnak, ahol nemcsak szakmailag releváns, de keresőre optimalizált tartalmak jelennek meg konzisztensen) és a technikai SEO is (vagyis hogy a honlap valóban mindig elérhető és könnyen kezelhető legyen).

Ez a rövid leírás is könnyen meggyőzhetett arról, hogy a keresőoptimalizálás nem véletlenül vált mára egy külön szakmává, amelyre érdemes profi szakértő segítségét kérned. Egy elromló mosógépet is meg lehet próbálni úgy megjavítani, hogy YouTube videók nézésével és egy-két szakkönyv elolvasásával igyekszünk hozzálátni mindehhez, de érdemesebb azért tapasztalt, profi mosógépszerelőt hívni. A mi véleményünk szerint a keresőoptimalizálás ebből a szempontból ugyanilyen feladatkör: hosszabb távon időt és energiát spórolsz meg azzal, hogy minél előbb szakértőhöz fordulsz. Kivéve persze, ha az álmod az, hogy keresőoptimalizáló szakember legyél és ezzel szeretnél foglalkozni elsősorban.

A SEO és a linképítés sok időt igényel. Az adminisztrációs feladatokat egyszerűsíti a SEOzseni

Ezen feladatok napi teljesítése hosszú órákat vesz igénybe. Ebben segít a SEOzseni internetes keresőoptimalizálás (SEO) és tartalomépítés: egyetlen kávészünet alatt elvégezhető azon feladatok, amelyek több órát is elrabolnak életünkből. Erről írt legutóbb a

hírportál. A keresőoptimalizálás fő feladata a tartalmi hibák javítása, a cikkek modernizálása. SEO szempontból sokat számít, hogy milyen kulcsszavak és kifejezések szerepelnek a cikkben. Minden témához kapcsolódnak fontos kifejezések, amelyek általánosságban más témára nem jellemzőek. Szakszóval ezeket szemantikus kulcsszavaknak nevezzük. Ma már nem lehet hatékony a keresőoptimalizálás, ha ezek a kifejezések nem szerepelnek a weboldal szövegében. A kulcsszavak megtalálása egyszerű, de nagyon időigényes feladat. Ezzel szemben a szoftver egyetlen kattintással, néhány másodperc alatt végez az adatfeldolgozással.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.