ehető dezodor bőr szépségápolás cukor izzadásgátló kozmetikum dezodor
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Eljöhet az az idő, amikor a magyar intermédia-művész, Nagy Kriszta Tereskova nem a tömegközlekedési eszközökön jellemző szájszagról és izzadságszagról fog énekelni. A szépségipar legújabb őrülete, az ehető dezodor és a parfümcukorka ugyanis azt ígéri, hogy még az izzadságunk is rózsaillatú lesz.

Gondolj bele, hány és hány izzasztó helyzettől mentene meg a szépségipar legújabb találmánya, a Deo Perfume Candy névre hallgató édesség, amely elfogyasztása után körülbelül hat órán keresztül rózsaillatot áraszt a bőr pórusain keresztül. Az ötlet egy japán kutatócsoporttól származik, amely 2006-ban bizonyította először, hogy bizonyos aromavegyületek, mint a geraniol nevű olaj, kiválnak a bőrön keresztül, miután szájon keresztül elfogyasztották.

Forrás: www.amazon.com
Forrás: www.amazon.com

A rózsában található geraniol adja ennek a parfümcukorkának az alapját. A gyártó ráadásul a világ leghíresebb rózsaültetvényeivel kötött megállapodást, így a marketingnek is jót tesz, hogy kézzel szüretelt, bolgár rózsaszirmokból nyert olaj adja kedvenc parfümcukorkánk alapanyagát. A geraniol egyébként olyan növényekben is jelen van, mint a vanília vagy a levendula. Hasonlóan működik a szervezetben a fokhagyma is, azzal a különbséggel, hogy a fokhagymaszag minden, csak nem csábító. A cukorkák ma már több országban kaphatók, az interneten keresztül pedig szinte valamennyi országból megrendelhetők. A rossz hír, hogy a rózsaillatú kipárolgás nem helyettesíti a dezodort, így annak használata a cukorka mellett továbbra is ajánlott.

Nem ez az egyetlen funkcionális étel, amely az utóbbi időben piachódító útra indult. A Guardian írása szerint a holland Swallowable Parfum is hasonló koncepciót álmodott, jóllehet, ők nem édességben gondolkodnak, hanem ehető kozmetikumban, amely körülbelül három-öt év múlva kerül majd a fogyasztók elé. Olyan kapszulákat álmodnak, amelyek genetikailag egyedi illatot árasztanak, miközben izzadunk.

Ahogy már említettük, először a japán kutatók készítettek olyan ételeket, amelyek összekötötték a szépségipart az élelmiszeriparral. Az Otoko Kaoru névre keresztelt rágógumit kifejezetten izzadós pasiknak találták ki (ezúton is köszönjük, hogy a nőkről nem feltételezték, hogy büdöset izzadnak). A rágó ugyanazon az elven működött, mint a parfümcukorka, de hatását csupán egy órán keresztül fejtette ki. A termék létezéséről ma már csak évekkel ezelőtti blogbejegyzésekben olvashatunk, amely azt feltételezi, hogy egy bebukott projektről van szó.

A parfümcukorka viszont nagyon is sikerterméknek tűnik, hiszen egyre több országot hódít meg, az Egyesült Államokon kívül Németországban, Spanyolországban, 2013 első felében pedig már Nagy-Britanniában is kapható lesz. Ha pedig a parfümcukorka és az ehető dezodor beválik, vajon mi lesz a következő? Elképzelhető, hogy a nagy divatházak is behódolnak, és bogyóként nyeljük a legújabb Chanel, Dior vagy Versace parfümöket? Bár a természetes anyagokat felhasználó cukorka és kapszula állítólag nincs negatív hatással a szervezetre, de mi lesz akkor, ha szintetikus komponensekből felépülő illatokat akarnak rágóba, kapszulába vagy cukorkába zárni? És mi lesz azzal, hogy valójában az orrunkkal választjuk ki az igazit, nem is a szemünkkel?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.