kendő fashion week kiegészítő ősz
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ma már nemcsak a piaci nénikéken, hanem a legmenőbb street fashion blogok trendi szereplőin is egyre többször láthatunk fejkendőt. Hogyan jött divatba, és hogyan viseljük?

A fejre kötött kendők mindig is jelen voltak a divatban, csak éppen a kötés módja változott. A nagymamákon és piaci nénikéken látható, áll alatt megkötött verzió már öt évvel ezelőtt felbukkant a nagy divatmárkák kifutóin, mégis valamiért egészen idáig várni kellett, hogy a nagyközönséget is meghódítsa.

www.fortepan.hu, Levi's
www.fortepan.hu, Levi's

Kendők Sofia Lorentől Vera Wangig

A kendőviselés itthon igazán a szocializmusban volt elterjedt, akkor nemcsak az idős, hanem a fiatalabb nők is hordták, ahogy a Fortepan fotója is mutatja. De a klasszikus fejkendőt olyan sikkes stílusikonok is viselték, mint például Sofia Loren vagy Audrey Hepburn. Az ezredforduló után először a 2007-2008-as őszi-téli divatheteken, Vera Wang és Marc Jacobs show-ján tüntek fel a kendők. Aztán a 2008-2009-es szintén őszi-téli D&G szemüvegkampányban hódítottak. Manapság pedig a divathetekre vonulú stílusikonok is ezt kötik a fejükre - a stylist Catherine Babával az élen.

Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana

Vásároljunk!

Ha a nagyi szekrényében nem lelünk megfelelő darabra, akkor szerezzünk be valamelyik fast fashion márkától egy kendőt. Hogy honnan? Erre adunk most ötleteket!


1. H&M - 1990 forint, 2. Women'Secret - 12,95 euró, 3. Topshop - 22 font
4. New Yorker - 2.990 forint, 5. Stradivarius - 3595 forint

Ha megvan a megfelelő darab, és a klasszikus stílust szeretnénk megtestesíteni, akkor mindenképpen áll alatt kössük meg. Ha pedig kicsit vagányabbak akarunk lenni, akkor a jampipiket idézve a fejtetőn rögzítsük, ahogy a Levi's 2011-es kampányában is látható.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.