Menő edzésmódszerek 2016-ra: vajon melyik lesz itthon a legnépszerűbb?

2016.01.08. 18:48

A rendszeres mozgás mindig jó ötlet, de a test karbantartása mellett az is fontos, hogy a sportolás örömet okozzon, és élvezettel csináld. A klasszikus sportok mellett minden évben jönnek-mennek a trendek, ám kevés az a módszer, ami tényleg gyökeret ereszt a hazai edzőtermekben. Lássuk, Nyugaton melyek a legújabb őrületek 2016-ban!

In-Trinity

Kezdeményezője az a Johnny G, aki annak idején a spinninget is kitalálta. Az új mozgásforma a jóga, a pilates és a harcművészet ötvözete, amely egyszerre erősít, hajlékonnyá tesz, sőt, az egyensúlyérzéket is fejleszti. A feladatokat egy speciális, nagyjából 45 fokos szögben megdöntött deszkán kell elvégezni, melyet gumiszerű anyaggal vonnak be, így nem lehet lecsúszni róla.

Pulse

Ezen a 60 perces edzésen a 90-es évek slágerei szólnak. A tornastúdióban diszkófények égnek, és az ember úgy érzi, nem is edzésen, hanem egy hatalmas buliban vesz részt. Igazából a táncos aerobikórák egyik változata a Pulse; ha szereted a zenét, a dinamikus mozgást, érdemes lesz kipróbálnod. 

Parkour

Ha a természet és a természetes mozgások híve vagy, válaszd a Natural Movement Fitness által ajánlott mozgásformát, a parkourt, mely ötvözi a jóga és a hagyományos crosstraining elemeit. Az edzések teremben és a szabadban is történhetnek, és senkinek sem kell attól félnie, hogy unalmassá válnak, hiszen lehet ugrálni, mászni, dobni, egyensúlyozni vagy éppen futni.

ActivMotion

Ha ennél nyugodtabb mozgásra vágysz, neked való az ActivMotion névre hallgató rúd, ami lényegében egy üreges bot megtöltve fémgolyókkal, melyek a rúd egyik végétől a másikig gurulnak, miközben mozgatod őket. Ezzel az eszközzel erősítheted izmaidat és fejlesztheted egyensúlyérzékedet. Egy rúd súlya 2-8 kiló között van, és a kutatások szerint 170%-al jobban megdolgoztatja az izmokat, mint például egy medicinlabda. 

Bodhi

Gwyneth Paltrow és Rosie Huntington-Whiteley állítólag a bodhi hívei. Két vékony kötél van felfüggesztve egy állványra, nagyjából fejmagasságban található rajta egy-egy fogantyú, ezen kell különféle mozgásokat végezni hol a karral, hol a lábbal, hol mindkettővel, így lényegében a teljes testet átmozgathatod vele.

CoreStix

Hasonlóan érdekes eszköz a CoreStix, ami lényegében egy deszka egyik végén lyukakkal, ahova különböző, rugalmas botokat lehet beszúrni. Az edzés során ezeket a botokat kell hajlítani, tolni, húzni váltakozó erővel.

Piloxing

A Piloxing a pilates, a boksz és a tánc ötvözete, melyben váltakoznak az erős intenzitású feladatok a lassabb mozgásformákkal, ám közben még az egyensúlyérzékünk is fejlődik.

Elektromos izomstimulátor

Ennek a módszernek a segítségével akár 40 százalékkal is hatékonyabbá tehető egy szimpla edzés. Először is bele kell bújni egy búvárruhához hasonló öltözetbe, majd lespriccelnek vízzel, ezután pedig elektródákat helyeznek a testre, majd dróttal egy géphez kapcsolnak, és ezen keresztül stimulálják az izmaidat. Nagyon hatásos ez a módszer; egyrészt az izomzatot is erősíti, másrészt pedig fogyaszt, különösen ajánlott idősebbeknek, illetve azoknak, akik nem bírják a túl intenzív mozgást.

Nagy Amarilla, a Life.hu szakértője

Fotó: Marton Szilvia
Megkérdeztük Nagy Amarilla személyi edzőt és aerobikoktatót, ő mit gondol a legújabb trendekről, és kiknek javasolja őket. „Mindig vannak újdonságok a fitnesz világában, rendszeresen bukkannak fel újabb trendi mozgásformák, ami persze nagyon jó, hiszen ezekkel sokkal színesebbé tehető az edzés, és elkerülhető a monotonitás. Az izmokat is ezáltal újabb ingerek érik, ez pedig segíti a test fejlődését. A fentiek legtöbbje itthon még nem elérhető, de első ránézésre azt gondolom, aki intenzív mozgásra vágyik, az a piloxingot próbálja ki. Ám ha valaki inkább a nyugodtabb, relaxálósabb edzések híve, maradjon a jógánál, a pilatesnél.”
Címkék: