Híradós és fitneszmodell: Szentpéteri Eszter 40 felett érte el az álomalakot

2016.01.26. 19:07

Eszter korábban dolgozott a Hír TV-ben és a közmédiában, jelenleg is az MTVA munkatársa: ő az egyperces híradó egyik műsorvezetője és szerkesztője. De hogyan lesz 40 felett fitneszversenyző egy olyan tévésből, akitől világéletében távol állt a mozgás?

„Fiatalon kipróbáltam egy-egy mozgásformát, de sosem sportoltam úgy igazán. Nyár elején mindig rám tört a pánik, hogy mozogni kéne, ám hamar rájöttem, ennek így semmi értelme. Tizenévesen nem is volt nagy szükségem a mozgásra: modellalkatom volt, és nem számított, mennyit ettem.  Ebben az időben 47 kg voltam. Ugyan a várandósságom idején 21 kilót híztam, fél év alatt szinte minden lement rólam” – kezdi a történetét Eszter, aki hamarosan 44 éves lesz.  

Forrás: Marton Szilvia/Origo

Ám, ahogy az lenni szokott, egy bizonyos kor után az ember testében beindul a változás; a híradósnál 2012-ben kezdődött, hogy alattomosan elkezdtek rá felkúszni a pluszkilók. „Gyökeres változás nem volt az életemben, nem ettem többet, és bár nem mozogtam, úgy éreztem, majd minden szépen lemegy. 2012 nyarán, a Balatoni Nyár felvétele miatt sokat voltam Révfülöpön, azt hittem, az izgalom, a munka majd helyre teszi a súlyomat. Ehhez képest még híztam is, több mint 10 kilót, így nyár végére 68 kiló voltam. Sosem álltam mérlegre, de akkor éreztem már, hogy a ruhák sem jönnek fel rám. 

A legnehezebb nyár, 2012

Forrás: MTI/Zih Zsolt

Bár egy rossz szót sem kaptam senkitől, sőt, többen azóta is megjegyzik, hogy akkor voltam igazán nőies, én tudtam, ez így nem mehet tovább. A legszörnyűbb az volt, hogy gyaloglás közben is éreztem az úszógumit rezegni az oldalamon – ezt addig soha nem tapasztaltam.”

Eszter döntött: nyár végén elkezdett edzőterembe járni, és mivel tudta, hogy egyedül nem lesz rá képes, edzővel kezdett neki a konditermi sportolásnakTudtam, hogy megpróbálok majd kifogásokat találni, hogy kibújhassak az edzések alól,  így megkértem az edzőmet, Leonard Lászlót, ne hagyja, hogy az időjárás, izomláz vagy bármilyen nyűg miatt kihagyjak egy alkalmat is. Heti háromszor kezdtem mozogni, és nem volt könnyű. Igazából kőkemény meló volt: előfordult, hogy edzés előtt sírtam a kocsiban, annyira nem volt kedvem ehhez az egészhez, ráadásul állandóan éhes voltam a diéta miatt, izomlázam volt, és egy ideig egy deka sem ment le. 

Forrás: Marton Szilvia/Life.hu

Az edzőmmel sokat beszélgettünk a helyes étkezésről, az ő javaslatára cseréltem le a cukrot alternatív megoldásokra, és hagytam el a fehér lisztet. Köretnek maradt a jázminrizs, a zöldségek, no és persze a húsok, halak, saláták. Bevallom, rettenetesen szenvedtem, a legrémesebb a sós péksütik kihagyása volt. 

Az edzéstől pedig fizikai fájdalmaim voltak, szédültem, nem esett jól a terhelés. De ahogy telt az idő, egyre jobban ment minden, sikerült túllendülnöm a nehézségeken, és már nem okozott problémát ez az új életmód. Fél év alatt átalakultam, 13 kilót fogytam 2013 januárjára. Úgy lettem vékonyabb, hogy izmosodtam is. Madarat lehetett velem fogatni, az edzésen pedig már én motiváltam a többieket.” 

Forrás: Marton Szilvia/Origo

Eszter így sportolt tovább, 2014-ben pedig termet váltott. Épp nem volt edzője, csak 25 éves fia segített neki a gépeken, amikor egy véletlen folytán megismerkedett az egykori Hip Hop Boyz tagjával, Kalocsai Krisztiánnal, aki edzőként, fitneszversenyzőként dolgozik. „Az első lábedzésünk után konkrétan kivittek az öltözőbe, annyira kemény volt. Úgy döntöttem, vele folytatom az edzést, és Krisztián ételcégének egészséges finomságait is megszerettem. 

Nem gondoltam én semmi többre, ám ő október végén közölte, hogy versenyzőket edz, így nincs mese, én is versenyezni fogok.” 

A tévés sosem gondolta, hogy neki van keresnivalója a fitnesz világában, ám örömmel állt az új kihívás előtt. „A napi edzés mellett komolyan oda kellett figyelni a táplálkozásra. Szerintem, aki ebben a sportágban hosszú éveken keresztül versenyez, az nehezen tudja büntetlenül csinálni, mert nagyon oda kell figyelni, hogy a versenyzéssel járó életmód ne menjen az egészség rovására. 

Szentpéteri Eszter és edzője, Kalocsai Krisztián

Forrás: Marton Szilvia/Origo

A versenydiétában az egyik legnehezebb feladat számomra a megfelelő mennyiségű folyadék bevitele volt: napi 4-4,5 liter vizet kell meginni, a verseny előtt néhány nappal ezt meg kell emelni 9 literre, és utána a minimumra csökkenteni. A verseny napján szinte nem is iszunk, csak kortyokat. Ez az egész egy határnak az átlépését jelenti, egyszerűen kíváncsi voltam, hogy én meg tudom-e csinálni. Ekkor tudatosult bennem az is, hogy az ember bármit megtehet a testével, amit csak akar. Az edzéstől olyan alakom lett, amilyenről sosem álmodtam. Persze figyeltem, és figyelek magamra a felkészüléskor, a vérképemet is folyamatosan ellenőrzik.” 

Eszter először a 2015 májusában megrendezett IFBB Testépítő és Fitness Magyar Kupa versenyen indult, rögtön két kategóriában is. Bikinimodellként a felnőttek és a masterek között. Amire nagyon büszke, az az, hogy a húszévesek között a 6. helyen végzett. „Idén ősszel fogok majd színpadra állni, illetve nagyon készülök 2017 őszére. Ekkorra már betöltöm a 45-öt, így versenyezhetek majd senior kategóriában, ahol szeretnék kijutni egy világversenyre is. Minél idősebb valaki, ez a sport annál nehezebb, de nekem nagy álmom még ezeket megvalósítani. 

Verseny forma - ez nem egy hosszan fenntartható állapot

Fotó: Solymosi Márton/Pixelmester

A testem diktál, ő tudja, meddig bírja. Az őszi magyar kupa még messze van, van időm, nem kapkodok, napi ötször eszem, változatos de egészséges ételeket, és edzek. Amikor látom, hogy sok embert motivál az, amit elértem, büszke vagyok, és arra gondolok, hogy igen, ezért is megérte ez az egész.” 

Eszter tippjei

A változást először fejben kell eldönteni: fontos, hogy elhatározd, valóban szeretnél változtatni, és át kell gondolni, mik azok, amik nehézséget okozhatnak. Észben kell tartani, hogy mindig, de tényleg mindig vannak alternatívák: akinek az édesség a gyenge pontja, az felfedezhet cukormentes cukrászdákat, vagy otthon is lehet készíteni gyors, egyszerű, de egészséges édességeket. Aki sok üdítőt iszik, az kiválthatja az édes löttyöket házi készítésű, cukor helyett más édesítővel készült limonádéval, ízesített vízzel. És ott van még a fehér liszt is, ehelyett is számtalan remek alternatíva kínálkozik.

Fontos az is, hogy okosan kell csinálni a dolgokat: ne éheztesd magad! Butaság az, ha például kihagyod a vacsorát. Estére jöhet egy nagyon könnyű saláta, egy kis csirkemell vagy hal zöldséggel. A gyümölcsökkel érdemes óvatosan bánni, mert sok bennük a cukor. Ha valaki ezekre és arra, hogy hetente legalább háromszor sportoljon, odafigyel, garantált a változás!

Címkék: