5 ok, amiért mindig kimerültnek és kialvatlannak érzed magad

2017.08.26. 21:01

Teremtsd meg a megfelelő környezetet az alvásra. Sokszor ugyanis azon múlik, hogy mennyire tudod kipihenni magad.

Mennyit is „kell” aludni?

Mindegy, hogy a túlóra miatt jutsz később az ágyba, vagy azért mert éjszaka nézed a Trónok harcát, a lényegen nem változtat: nem jut elegendő idő a szervezetednek az alvásra. A legtöbb embernek átlagosan 7 óra alvás elég naponta. Vagyis ha az átlaghoz tartozol, és 4-5 óra alvással kell beérned, akkor bizony kimerült és karikás szemű leszel.

Ha minden nap 4-5 óra alvással kell beérned, akkor bizony kimerült és karikás szemű leszelForrás: Thinkstock

Akiknek több alvásra van szükségük, de nem jut rá idejük, többet esznek és gyengébb az immunrendszerük.  

Állítsd be a lefekvési idődet és tartsd ezt hétvégén is. Ha pedig későn kerülsz az ágyba, próbálj reggel többet aludni, persze, ha megteheted. A lényeg az egyensúly.

Aggódás helyett!

Nehéz nem aggódni, főleg, ha egy fontos értekezletünk lesz a főnökkel a következő nap. Aggódunk a munka, a gyerek jegyei, a kocsi állapota és szinte minden miatt. De a stressz megakadályozza a kiegyensúlyozott, nyugodt alvást. Találj ki egy módszert arra, hogy rendszerezd a gondolataidat, ne feküdj le úgy aludni, hogy a fejed tele van a problémákkal. Vezess naplót, beszélgess a legjobb barátoddal, a pároddal, vagy jógázz lefekvés előtt.

Csapd be a szervezeted!

Sokszor érzed azt reggel, hogy túlságosan korán ébredsz fel és nem tudsz visszaaludni? Gyakran ez a külső körülmények miatt is van. Használj sötétítőt, redőnyt, hogy blokkold az utcai lámpákat, vagy a napfényt.

Ha sötét van a szobában, az segít az elalvásban. A tested sem fogja tudni, hogy már ideje felébredni.  

Csapd be a szervezeted, használj sötétítőt, hogy blokkold a napfénytForrás: Thinkstock

Felejtsd el a Szundit!

Te is korábbra állítod az ébresztőt a telefonodon, és mire ténylegesen felébredsz, már 5-6 alkalommal kinyomtad a Szundi gombot? Tégy magadnak egy szívességét, és azonnal szokj le róla! Az így „nyert” 30-40 perc ugyanis nem minősül minőségi alvásnak, nem leszel tőle kipihentebb. Állítsd az ébresztőt 30-40 perccel későbbre, kelj fel akkor, amikor csörög a vekker!

Mit igyunk este?

Egy pohár bor lefekvés előtt? Csökkenti a szívroham és a stroke kialakulását, erősíti a csontokat. De ha a lefekvéshez túl közel van az ivás időpontja, vagy ha az egy pohár helyett már 2-3 csúszik le, akkor megint akadályozod saját magad a pihentető, normális alvásban. Arról már beszélnünk sem kell, hogy ne igyál koffeines italokat elalvás előtt és este!

Kapcsolódó cikkek
Vastag Csaba visszavonulót fúj – kimerült az énekes

A kimerülés szélén álló énekes pihenő üzemmódba kapcsolja magát. Ennek legjobban az aggódó családja örül. 

Kimerültségben meghalt a túlélőket kutató mentőkutya

Tragikus véget ért a hős labrador retriever élete, aki hét embert mentett ki az ecuadori földrengés romjai közül.

kimerültségkialvatlanság