Az állandó túlhajszoltság hosszú távon kimeríti az erőforrásokat. A stressz lelki- és egészségügyi problémákhoz vezethet (magas vérnyomás, szív- és érrendszeri problémák, szorongásos betegségek, depresszió, kiégés vagy burnout szindróma). Meditációs technikák elsajátításával segíthető az ellazult, pihentető állapot előidézése, akárcsak a sport vagy egyéb hobbik, amik a mostanság sokat említett flow-érzést is meghozzák az illető számára. 

Forrás: Thinkstock
Áramolni, élvezni, eksztázisba esni – ennyitől függ a boldogságunk?
Go with the flow! – sokszor halljuk vagy használjuk ezt az angol kifejezést, mégsem tudjuk mindig pontosan, hogy mire vagy miért. Pedig az elv egy magyar származású pszichológustól származik! ITT írtunk róla!

„A pszichológiai, terápiás munka mellett életmódtanácsokra is szükség van. Át kell gondolni a prioritásokat, a napirendet és az életritmust. A pihenési idő tartalmassá tétele és a feltöltődés hatékonyságának növelése sokat számít. Nemcsak alvással lehet elérni a megfelelő regenerálódást, a pihenés pedig nem lehet felesleges időtöltés. Ezeket a téves hiedelmeket kell feltérképezni ahhoz, hogy megszűnjön a stresszes állapot” – mondta Kata.