Együnk sok gyümölcsöt - hangzik el gyakran a jótanács. De mégis mit jelent a sok? Mennyi az elegendő? Most szakember válaszolt a kérdésekre.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy minimum hány adagot kell fogyasztanunk gyümölcsből egy nap. Most Jim White dietetikus próbált meg konkrét választ adni erre a kérdésre.

A gyümölcs kiváló forrása a vitaminoknak, tápanyagoknak és ásványi anyagoknak az A- és C-vitamintól egészen a béta-karotinig" – magyarázta a szakember a Popsugarnek.

A gyümölcsök emellett tele vannak rostokkal, és ha még zöldséget is eszünk mellé, előfordulhat, hogy túllépjük az ajánlott napi bevitel mennyiségét.

Gyümölcsből is megárt a sokForrás: Shutterstock

White azt mondja, az 50 év alatti nők esetében 28 gramm rost ajánlott naponta, az 50 felettieknél pedig 21. Ugyanezek az értékek a férfiak esetében: 38 és 30.

Ez azt jelenti, hogy legalább napi két adag gyümölcsöt kell fogyasztanunk. Persze azt is tartsuk észben, hogy néhány gyümölcs tele van kalóriával és cukorral, amit érdemes elkerülni. Így napi 4-5 adagnál nem kell több. Az ezen kívül szükséges tápanyagokat inkább más forrásból pótoljuk."