Várd fitten a jó időt, szabadítsd meg testedet a télen felhalmozódott méreganyagoktól! Györki Niké, a Life.hu dietetikusa összeállított egy tavaszi tisztítókúrát, hogy felfrissüljön tested, lelked!

Mielőtt belekezdenél a kúrába, feltétlenül olvasd el első cikkünket, ahol az egész heti bevásárlólistát és minden fontos tudnivalót megtalálsz!



thinkstockphotos.com


Tisztítókúránk megkezdésekor nem szabad egyik napról a másikra drasztikusan lecsökkentenünk ételeink mennyiségét. Fokozatosan tegyük mindezt. Naponta 5 alkalommal étkezzünk, azaz 3 óránként. A legideálisabb időpont a reggelire 6-7 óra között van. Lehetőség szerint nyugodt körülmények között együnk, ne vezetés, munka, vagy tv nézés közben. Figyeljünk arra, hogy napi minimum 2-2,5 l folyadékot (ásványvíz) és magas rosttartalmú ételeket fogyasszunk. Kerüljük az intenzív, erős fűszerezést és mérsékeljük a só fogyasztást is. Lehetőség szerint a zöldségeket ne sózzuk, élvezzük azok természetes ízét és ügyeljünk arra is, hogy a főzéshez használt fűszerkeverékeink ne tartalmazzanak sót.

Akkor kezdjünk is bele!

Reggeli:
1 szelet (8dkg) barna kenyér, 2 szelet sovány pulykasonka, light margarin (vékonyan a kenyérre kenve), kígyóuborka, vegyes zöldséglé vagy bio reggeli zöldségital
Energia: 318kcal, fehérje: 8g, zsír: 10g, szénhidrát: 35g

Tízórai:
1 db alma, natúr joghurt
Energia: 121 kcal, fehérje: 5g, zsír: 3g, szénhidrát: 15g



Ebéd:
Zöldségleves, roston sült csirkemell, grillezett vegyes zöldség köret (cukkini, gomba, kaliforniai paprika, padlizsán), párolt barna rizs (fél teniszlabda nagyságú gombóc)
Energia: 385kcal, fehérje: 38g, zsír: 5g, szénhidrát: 30g

Uzsonna:
natúr köles golyó (2 maréknyi), 1 pohár kefir
Energia: 132kcal, fehérje: 5g, zsír: 3g, szénhidrát: 15g

Vacsora:
Mozzarella saláta szárított paradicsommal, 2 szelet pirított toast kenyér, zöld tea - üresen
Energia: 216kcal, fehérje: 21g, zsír: 8g, szénhidrát:30g



A keddi étrendet hétfőn 16 órakor találod meg a Life.hu-n!