Környezettudatos, gyors, és idén ünnepli a 30. születésnapját

Forrás: Facebook/MÁV -
blogbejegyzés tömegközlekedés InterCity utazás vonat magazin környezetbarát MÁV közlekedés
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Azoknak, akik a kilencvenes években vagy utána születtek teljesen egyértelmű dologgá vált, hogy ha vonattal akarnak utazni, akkor lehetőségünk van igénybe venni az InterCity járatot. Csak kevesen tudják, hogy Magyarországon 1991. június 2-án Miskolci úti céllal indult útjára az első IC-járat.

'91 nyara óta évente közel 10 millióan veszik igénybe ezt a szolgáltatást, aminek az egyre emelkedő színvonalára a MÁV nagyon nagy hangsúlyt fektet. Már a második évben hatalmas fejlődés következett a InterCity – szolgáltatás életében, hiszen

1992-ben egy emelt színvonalú közlekedés vette kezdetét Budapest és Nyíregyháza között. 1994-ben tovább növekedett az IC-járattal elérhető városok száma, ugyanis ekkor már Szegedre és Pécsre is kényelmesen utazhattunk, majd egy évre rá, 1995-ben Győr, Sopron, Szombathely, és Tatabánya, '97-től pedig Békéscsaba, Kaposvár, Zalaegerszeg is a nagy IC hálózat része lett.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy még ugyanebben az évben megszületett az InterPici járat is, ami elsősorban Miskolc és Tiszaújváros között biztosítottak lehetőséget arra, hogy a fővonali IC járatok könnyen elérhetőek legyenek. Mára a teljes országot behálózzák a InterCity járatok, nincs is olyan nagyobb település, ahol ne állna meg ez az innovatív járat.

Ezek a kis InterPici járatok annyira hasznosnak bizonyultak, hogy egy két évvel később, már Debrecen, Püspökladány, Dombóvár, Szekszárd, Baja és térségében is közlekedni kezdtek.

InterPici a békéscsabai állomáson Forrás: Wikipédia/B.Zsolt

Az ezredforduló a közlekedésben is nagy fordulópontot hozott, ugyanis megszületett az a második generációs InterCity-flotta, aminek a hálózata már egész Magyarországot beszőtte. A klímával ellátott kocsik így a legkényelmesebb utazásélményt nyújtják a MÁV utasainak.

A következő meghatározó mérföldkő 2006-ban érkezett el, hiszen ekkor vezették be Kelet-Magyarországon az úgynevezett ütemes menetrendet. Ez azért volt akkor nagyon hasznos intézkedés, mert a mai napig könnyen megjegyezhetővé teszi az IC járatok menetrendjét hiszen minden órában azonos percben indulnak el.

Már ez is egy hatalmas innovációt jelentett volna a MÁV életében, ám még ugyanebben az évben megjelentek a Budapest Keleti és Nyugati pályaudvaráról induló majd Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc érintésével a fővárosba visszatérő IC járatok. Amik madarakról és virágokról kapták a fantázianevüket.

2017-ben a már meglévő szolgáltatások is több újításon mentek át, és elindult a sorozatgyártás az új IC+ személykocsiból amely egy teljesen új fejezetet nyitott a vonatozás élményében. Hiszen ez a reform lehetővé tette, hogy

a megújult kocsi típusban a kerékpár,a babakocsi, és a kerekesszék is könnyedén szállítható legyen.

2017-ben elindult a sorozatgyártás az új IC+ személykocsiból amely egy teljesen új fejezetet nyitott a vonatozás élményében Forrás: Facebook/MÁV

A fejlődés szemmel láthatóan folyamatos, a InterCity járat harminc év alatt rengeteget fejlődött, és nagyon sok utazni vágyónak tette könnyebbé és kényelmesebbé az életét. A vasúttársaság nem titkolt célja az, hogy folyamatosan fejlődő, kiszámítható és legalább olyan kényelemes utazási alternatívát tudjon nyújtani az emberek számára, mintha a saját autójukban utaznának. Az első osztályon található bisztró kocsik kínálata is egyre bővebb palettával rendelkezik az évek alatt, így mindenki megtalálja azt a terméket, amire a legjobban vágyik.

A MÁV születésnapi tájékoztatójában Dr. Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy

„Az IC+ járműgyártásra nagyon büszkék vagyunk, szorgalmasan és kitartóan dolgoznak a kollégák a sikerért a szolnoki üzemben, a hazai vasúti gépgyártás központjában. Eddig 90 ilyen kocsit rendelt meg a vasúttársaság, amiből jelenleg 54 másodosztályú kocsi van forgalomban az országban, és június eleje óta a nemzetközi járatokon is újra találkozhatunk ezekkel. Az idei nyár újdonsága az új első osztályú IC+ kocsi lesz, ami terveink szerint a nyár második felében, a Budapest és Tapolca között közlekedő Kék Hullám InterCity vonatokon jelenik meg először. Összesen 35 ilyen kocsit gyártunk most a Szolnoki Járműjavítóban, amik az országban több vonalon is közlekednek majd. A folyamatosan érkező új gyártású kocsik forgalomba állásával célunk, hogy a teljes InterCity hálózaton egységes, kiszámítható, jó minőségű szolgáltatást tudjunk kínálni. "

Forrás: Facebook/MÁV

A vonattal való közlekedés azért is nagyon hasznos, mert sokkal környezetkímélőbb megoldás, mintha egyedül utazva az autónkat választanánk.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.