Éld át az olaszországi feelinget a budai hegyekben a Sorrento-sziklákon!

Forrás: Life.hu -
Sorrento-sziklák Huszonnégyökrös-hegy Budai-hegység túra túrázás
Bár jó ideje Budapesten élek, soha nem hallottam még a közelben magasodó Sorrento-sziklákról. Tavasszal egy barátunk ajánlotta, hogy mindenképp nézzük meg, aztán annyira megtetszett, hogy október végén is ellátogattunk oda. Ha te is budapesti vagy, esetleg a környéken laksz, a Sorrento kiváló úti cél lehet egy néhány órás kiránduláshoz. Ha pedig több mozgásra vágysz, a Budaörsi kopárok hegyei - mint például az Odvas-hegy - számtalan lehetőséget, no és élményt kínálnak.

A Sorrento-sziklákat a legtöbb kiránduló az eléjük táruló kilátás miatt szereti, pedig már maga az odavezető út is tartogat izgalmakat. Többfelől meg lehet közelíteni, mi mindkétszer a csillebérci KFKI telephelytől indultunk, de sokan Budaörsről közelítik meg; nekünk ezúttal az a túránk végpontja volt.

Csillebércről nagyon gyorsan beérünk az erdőbe, nálunk mindig fontos szempont - amennyiben ez megvalósítható - hogy minél kevesebbet kelljen lakott területen gyalogolni. Az ösvény hamarosan elkeskenyedik, ahogyan az a képen is látható: sokan a Spartacus-ösvény kistestvérének is nevezik a kanyargós, vadregényes utat.

Nem csak a cél, az út is tartogat élményeket Forrás: Life.hu

A sziklákhoz közeledve van némi kis kaptató, de az edzetlenebbek sem köpik ki a tüdejüket, gyakorlott kirándulóknak pedig meg se kottyan. A sziklák egymástól pár méterre helyezkednek el, a nevüket pedig az olaszországi Sorrentóról kapták: ugyanis a kopár sziklák és fenyők hasonló látványt nyújtanak.

Ahogy a legtöbb népszerű kirándulóhelyre - mint például a Rám-szakadékba - ide is érdemes hétköznap jönni, vasárnaponként például nagyon sokan vannak, ami sokat elvesz az élményből. Nyáron hétköznap sokat időztünk itt, legutóbb azonban gyorsabban távoztunk az említett tumultus miatt. A természetben - ahova kikapcsolódni mész - feltételezésem szerint senki nem kíváncsi arra, miként fegyelmezi gyerekeit a Kovács család vagy milyen internetezési szokásai vannak Piroska néninek. Tehát: ha ezt elkerülnéd, a te napod egy hétköznap lesz.

A Sorrento-sziklák között nincs két egyforma Forrás: Life.hu

Ha a Sorrentónál jársz, több felé is folytathatod a kirándulást. Mi az első alkalommal a Farkas-hegyet és a Szekrényest ejtettük útba, és azokon keresztül tértünk vissza Csillebércre, most azonban a Budaörsi Kopárok, nevezetesen a Huszonnégyökrös-hegy felé vettük az irányt. Itt is jártunk már, akkor Budaörsről a Törökugrató hegy felől közelítettük meg, de már akkor elhatároztuk, hogy visszajövünk.

A Huszönnégyökrös-hegyen érdemes egy kicsit elidőzni. Forrás: Life.hu

A hegyről az egyik oldalon Törökbálint és Budaörs látszik, de ha megfordulunk, csodálatos hegyi panoráma a jutalmunk. A sziklákra fel lehet mászni, persze érdemes óvatosan közlekednünk, és mint már többször elmondtuk, SOHA ne álljunk ki a formációk szélére, nehogy lezuhanjunk.

A Huszonnégyökrös-hegy a Budai-hegységben lévő Csíki-hegyek utolsó (délnyugati) nyúlványa, 288 méter magas, egy sziklacsoporttal törik le a völgy felé. Budaörshöz tartozik.

A Huszonnégy-ökrös hegyről lefelé jövet negyedóra alatt Budaörsön találjuk magunkat, ahonnan tömegközlekedéssel is pillanatok alatt Budapesten vagyunk. Ha kocsival indulunk kirándulni, természetesen körtúrában érdemes gondolkozni, de a Budai-hegységben ennek a megtervezése sem lehet probléma.