Ne add fel! A motiváció megtartásának 10 lépése

2017.05.15. 12:00

Kezded unni a megszokott mókuskereket? Nem tudod, merre tovább? Enervált vagy ahelyett, hogy fitt és büszke lennél? Íme, Nagy Dóra, a BioTechUSA edzés- és táplálkozás-szakértőjének, személyi edzőjének 10 nagyszerű tippje, ami segít feltöltődni és visszanyerni a motivációdat.

1. Jelölj ki újabb célokat, amiket el szeretnél érni! Lehet az egy magasabb ismétlésszám vagy egy új gyakorlat, mint például alkartámasztartás 5 percig. Jó kis kihívás, nem igaz? Akkor vágjunk is bele, és gyakorolj mindennap, hogy mielőbb végre tudd hajtani! 

2. Vedd körül magad pozitív emberekkel! Nehéz úgy motiváltnak maradni, ha csupa negatívummal vagy körülvéve. Viszont ha olyanok között dolgozol és edzel, akikkel hasonló a célod, az életszemléleted és az energiaszinted, akkor könnyebben tudjátok motiválni egymást.

Meríts erőt másoktól,  együtt edzeni motiváló!Forrás: Youtube

3. Versenyezz! Meguntad az edzést, mert úgy érzed, kihoztál magadból mindent? Biztos vagy ebben? Mérd össze a képességeidet másokéval, hogy lásd, miben kell még fejlődnöd! Ha azt látod, hogy vannak nálad jobbak, az biztosan kellő lökést fog adni a folytatáshoz!

4. Azért vesztetted el a motivációdat, mert nem érted el a célodat? Mert nem úgy alakult a forma, ahogy tervezted? A változás nem varázsütésre következik be, a sikeres alakformálás egy életmód eredménye. Egy életmódé, amelynek alappillérei a megfelelő táplálkozás és a rendszeres mozgás, amit még hatékonyabbá tehetünk táplálékkiegészítőkkel. Hölgyeknek kifejezetten javasoljuk a BioTechUSA for Her női termékcsalád tagjait, amelyek cukor*- és laktózmentesek*, illetve tartósítószer- és GMO-mentesek. (*A por formátumú termékek esetében az állítás a vízzel hígított, fogyasztásra kész termékre vonatkozik.) 

5. Odaértél az edzésre, és úgy érezed, minden energiádat leszívta a napi munka? Ha igazán pörgős edzésre vágysz, úgy érdemes kipróbálnod az edzés előtti és alatti készítményeket, illetve még hatékonyabbá teheted az edzéseidet a testsúlykontroll-formulák fogyasztásával. 

Ha eredményesebb edzést szeretnél, próbáld ki a testsúlykontroll-formulákat!Forrás: Thinkstock

6. Tanulj a hibáidból! Gondold végig, vajon mi vezethetett a motiváció elvesztéséhez! Túl sok munka? Nem megfelelő edzőpartner? Túl sok sérülés? Tervezd újra, és indulj el a megfelelő úton!

7. Elvesztél a napi rutinban, és enervált vagy? Gondold át, hogy megfelelő-e a vitamin- és ásványianyag-beviteled, illetve, hogy elegendő fehérjét fogyasztasz-e. A fehérje testünk fontos építőeleme, így erre bizony a hölgyeknek is nagy szükségük van! Válassz egy jó vitaminkészítményt, és edzés után igyál fehérjeturmixot!

Minden, amit a fehérjékről tudni kell
Azzal nagyjából mindenki tisztában van, hogy aki sportol, és izomzatot szeretne építeni, annak fokozott fehérjebevitelre van szüksége. De azt tudod, hogy pontosan mennyit és milyen formában kell fogyasztani belőle? És azt hallottad már, hogy a fogyókúrázóknak is elengedhetetlen a fokozott fehérjebevitel? A nagy zűrzavarban Németh Sándor, a BioTechUSA táplálék-kiegészítő specialistája, oktatási referense segített nekünk eligazodni. Olvasd el a Life.hu cikkét!

8. Unod az edzést, és már nem leled benne örömödet? Akkor ideje váltani! Próbálj ki más edzésformákat, egyénit és csoportosat is, kinti és benti edzéseket, otthonit vagy edzőtermit! Találd meg azt, ahol újra önmagad lehetsz! Menj futni, úszni, Spartan-edzésre, konditerembe vagy crossfitre, bokszra vagy fallabdázni, millió lehetőség áll előtted! 

Próbálj ki új sportokat, példálul a fallabdát!Forrás: Thinkstock

9. Ne hagyd, hogy a lustaság győzedelmeskedjen feletted! Gyűjts motiváló idézeteket, és ragaszd körbe velük a lakást, hogy mindig tudd: magadért teszed! 

10. Kövesd nyomon a fejlődésedet! Ez egy hosszú távú dolog, de megéri! Amikor egy év távlatából átnézed az edzésnaplódat, és látod, mennyit fejlődtél, mennyi olyan gyakorlat van, ami sokkal jobban megy, mint régen, annál motiválóbb talán nincs is! 

sportedzésegészséges életmódmotivációéletmódváltáséve2017életmódváltás2017