Az 5 legegyszerűbb fogyókúrás tipp: ha ezekkel nem sikerül, akkor semmivel

2018.11.29. 12:30

Az emberek legtöbbször túldimenzionálják a fogyást. Különböző hangzatos diétákkal próbálkoznak, pedig csak néhány, életmódváltásra vezető, egyszerű tippre van szükség, hogy elinduljunk a jó úton. 

  • Víz 

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az egészséges életmódban, illetve a fogyásban mekkora szerepet játszik a víz. Elengedhetetlen a méregtelenítéshez, a jó anyagcseréhez, de a közérzetünk is függ tőle. Mivel a vízfogyasztás pörgeti az anyagcserét, a fogyásnak is fontos eleme. Azt sem árt tudni, hogy az étkezések előtt elfogyasztott 2-3 dl víz hatására kevesebbet fogunk enni, hiszen a vízzel valamennyire már megtelik a gyomrunk. Kutatások bizonyították, hogy akik legalább nyolc pohár vizet isznak egy nap, azok az étkezéseknél 75-90 kalóriával kevesebbet fogyasztanak. Nem utolsó szempont, hogy a diétázók gyakran a szénsavas üdítőket vagy gyümölcsleveket cserélik le a vízre, ami rögtön látható fogyást eredményez.

Az étkezések előtt elfogyasztott 2-3 dl víz hatására kevesebbet fogunk enniForrás: Shutterstock
5+1 ok, amiért minden reggel igyál egy pohár vizet

A tiszta víz az egyetlen olyan élelmiszer, ami semmi mással nem pótolható. Egész egyszerűen létfontosságú az ember számára. Jótékony hatásai nélkül képtelenek lennénk egészségesen működni. Nem is tehetsz annál jobbat, mint hogy reggelente, még a kávé előtt egy nagy pohár vízzel indítod a napot. Íme 5 + 1 ok, hogy tényleg így tegyél!

  • Lassú felszívódású ételek

A gyors felszívódású ételek, mint a fehér kenyér, a pékáruk, a sütemények, pillanatok alatt megdobják a vércukorszintedet, amitől egy-két órára energikusnak érzed magad, aztán amikor hirtelen leesik a vércukorszint, enervált és fáradt leszel. Ez egy ördögi kör, nem beszélve arról, hogy mennyire hizlalnak ezek az ételek. A lassú felszívódású ételek hosszú távon biztosítanak energiát, ráadásul sokkal több rostot tartalmaznak, ami szintén pörgeti az anyagcserét.

A jó anyagcsere a karcsúság titka

A megfelelően működő anyagcsere amellett, hogy ellátja a szükséges tápanyagokkal a sejtjeinket, nem hagyja felhalmozódni testünkben a salakanyagokat. Éppen ezért az egészséges étrenddel kiegészítve távol tartja, vagy éppen leégeti a pluszkilókat. A jó közérzet már csak a bónusz. Olvasd el a Life.hu cikkét!

  • Napi öt étkezés

Kerüld a túlságosan nagy adagokat, hiszen az sem a gyomrodnak, sem a közérzetednek nem tesz jót. Egyél többször keveset, ezzel egyensúlyban tudod tartani a vércukorszintedet, nem terheled le a bélrendszert, de nem is éhezteted, így folyamatos lesz az emésztésed, és nem fog a szervezet raktározni. A napi háromszori főétkezés mellett iktass be két nassolást, például egy kevés maggal és zöldségekkel.

A napi háromszori főétkezés mellett iktass be két nassolást, például egy kevés maggal és zöldségekkelForrás: Shutterstock
  • Kevesebb cukor és só 

A cukor a gyors felszívódású szénhidrátok közé tartozik, amiről már fentebb volt szó. Nem árt tudni, hogy a 20. század elején az egy főre jutó évi cukorfogyasztás nagyjából 3 kg volt, majd a század végére ez a szám drasztikusan megnőtt: 38 kg lett. 2018-ban pedig már a 40-et is meghaladta. Borzasztóan sok cukrot fogyasztunk, pedig rengeteg betegséget okoz, az elhízásról nem is beszélve. Míg azonban a cukor negatív hatásairól viszonylag sokat hallani, a túlzott sóhasználat ártó következményeiről már kevesebbet. Pedig ebből is rengeteget fogyasztunk. Egyrészt a főzéskor is túl sokat használunk, másrészt a feldolgozott élelmiszerekkel is sokat viszünk be. A túl sós ételekkel az a baj,  hogy felülírják az éhségérzetet: ugye ismered azt az érzést, amikor nem tudod letenni a csipszeszacskót? Másrészt pedig megköti a vizet, ami gátolja a fogyást.

Rejtett cukorbombák: ezeket az ételeket kerüld el

Szinte felfoghatatlan, hogy mennyi cukrot viszünk be a szervezetünkbe a tudtunkon kívül. Aki fogyni szeretne, aki már fogyókúrázik, de mégsem ér el komoly sikereket, aki egyébként is édesszájú, vagy aki egész egyszerűen szeretne egészségesen élni, annak tudnia kell erről. Olvasd el cikkünket!

  • Lépcsőzés

Sokan azzal hárítják a testmozgást, hogy nincsen idejük rá. Ha te is így érzed, iktasd be a mozgást a mindennapjaidba. Használd a lift helyett a lépcsőt, állj fel többször munka közben is, a tömegközlekedés helyett, amikor időd van rá, inkább sétálj. Ha tartós fogyásra vágysz, a mozgást, a sportot sem tudod kikerülni, de kezdheted így is, ilyen hétköznapi trükkökkel. Már ezzel is többet teszel, mint azok, akik ennyit se. Aki gyerekként nem szerette meg a sportot, annak nem könnyű felnőttként belevágni, de kezdd kis lépésekkel, és hidd el, a tested egyre többet fog igényelni.

cukormozgásegészséges életmódfogyókúra