Interaktív kóstolás - vajon a legdrágább a legfinomabb?

Húsvéti kóstolás a Lidl sajtóeseményén.
Lidl.hu - Horvath Balazs
húsvét kalács sonka lidl
Húsvéti sonka, kalács és torma - ezek az alapanyagok biztosan nem hiányozhatnak az ünnepi asztalról. A hagyományok megőrzéséhez kapcsolódóan a Lidl egy nagyon izgalmas, interaktív kóstolásra invitált minket, ahol megtudtuk, vajon tényleg a legdrágább termék a legfinomabb-e.

A húsvétról mindig az ünnepi sonka, a kalács, a főtt tojás és a torma jut először eszünkbe, nem beszélve a csokinyuszikról és az ínycsiklandó tojáslikőrről. Milyen szempontokat kellene figyelembe vennünk, amikor megválasztjuk az ünnepi díszbe öltöztetett asztal alapanyagait? Vajon tényleg a legdrágább a legfinomabb? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ a minap a Lidl sajtóeseményén, ahol egy interaktív kóstolás keretein belül megízlelhettük az idei kínálat főszereplőit, illetve részt vehettünk egy érzékszervi vizsgálaton is.

„A vásárlók érdekében nagyon fontosnak tartjuk a kóstolást, hiszen a mottónk szerint a Lidl széles választékot, magas minőséget és megfelelő ár/érték arányt ígér a vásárlóknak”

- mondta Kovács Tibor, a Lidl food beszerzési ügyvezető igazgatója, aki egy prezentáció keretein belül ismertette velünk a Lidl idei, nem csak húsvéti, de általános kínálatát, s azt is megtudtuk, hogy Európán belül nálunk, Magyarországon fogy el évente a legtöbb pékárú a polcokról. 

„Az emberek az ízek, az illatok, és s megjelenésük alapján veszik meg az élelmiszereket.” (G. V. Civille)

Kuti Tünde és Radics Márta, a Campden BRI Magyarország élelmiszeripari mérnökei bevezettek minket az érzékszervi vizsgálatok alapjaiba, miközben elképesztő ízeket kóstolhattunk. Megtudtuk, hogy alapvetően 6 fontos tényező befolyásol minket, fogyasztókat, amikor termékeket teszünk bele a kosarunkba a boltokban. Ezek az ár, a csomagolás, a kényelem, az ajánlatok, a promóciók és a márkanevek.  Ha ezek alapján tudatosan választjuk meg a vásárolni kívánt termékeket, elképzelhető, hogy újra és újra ugyanazoknál maradunk. Ez pedig pontosan azért van, mert mi, emberek szeretjük a minőséget, az állandóságot, imádjuk, ha elégedettek lehetünk valamivel, ami ráadásul jó áron is van. 

Négyféle sonkát, háromféle kalácsot és szintén háromféle tormát kóstolhattunk meg.
Négyféle sonkát, háromféle kalácsot és szintén háromféle tormát kóstolhattunk meg.
Forrás: Lidl.hu

Az érzékszervi vizsgálat nem más, mint a tudományos elvek alkalmazása a termékek minősítésében, elemzésében és értékelésében, ahol a bírálók érzékszerveik (például szaglás, ízlelés, hallás, szaglás, tapintás, látás) segítségével tolmácsolják az anyagban észlelt tulajdonságokat. Mára az érzékszervi vizsgálat konkrét tudománnyá nőtte ki magát, s ennek hatásait mi is megtapasztalhattuk saját magunkon. 

A mi esetünkben a leíró vizsgálati módszert alkalmazták, ami annyit jelentett, miközben folyamatosan kóstoltuk a finomabbnál finomabb alapanyagokat, egy papírt kellett kitöltenünk íz, állag, szaglás, tapintás - egyszóval érzetek alapján. 

Érzékszerveink segítségével pontoztuk az ételeket.
Érzékszerveink segítségével pontoztuk az ételeket.
Forrás: Lidl.hu

Négyféle sonkát, szintén négyféle kalácsot és háromféle tormát kóstolhattunk frissen sütött bagettkarikákkal és zöldségekkel. Miután minden egyes alapanyag megkóstolása után kitöltöttük a hozzá tartozó papírt, összehasonlításképpen megnéztük az eredeti vizsgálatot is, ami általában egyezett a mi gondolatainkkal. A kérdések természetesen érzékszerveinkhez kapcsolódtak: mennyire volt füstös a sertéscombsonka, milyen állaga van a DIA-Wellness tönkölybúzás kalácsnak, vagy mennyire érződik a sós és füstös íz a pulykasonkában?

Az interaktív kóstolás élményei egészen húsvétig elkísérnek majd bennünket a Lidlnek köszönhetően. Aki még nem tette meg, bátran vásárolhat a boltok polcain újdonságokat a sajátmárkás termékek közül, mint a Pikok, a Pikok Pure vagy a Hazánk kincsei. 

 

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.