5+1 karácsonyi csomagküldési tipp a Magyar Postától

Forrás: MPL -
karácsony PR cikk Magyar Posta
„Megkapom időben a csomagot? Érdemes egyáltalán postáznom? Órákig kell sorban állnom, hogy átvegyem a küldeményemet?”. Ugye, ismerős kérdések? Amelyek legtöbbször ahhoz vezetnek, hogy lemondunk az ajándékozás öröméről a feltételezett bonyodalmak miatt. Ne tegyük! Mutatjuk a Magyar Posta 5+1 hasznos tippjét, amelyek segítségével kihagyhatja a karácsony előtti csomagküldési és átvételi izgalmakat.  
Forrás: MPL

Az ünnepek közeledtével felbolydul a világ, megnő az ajándékozási kedv, és mivel sokan nem tudnak személyesen találkozni a szeretteikkel, barátaikkal, a postai csomagküldés lehetősége felértékelődik. Ezáltal a forgalom is a többszörösére nő. A Magyar Posta 2200 postahellyel, 350 mobilpostával és 550 csomagautomatával készül az ünnepi forgalomra, és arra törekszik, hogy az országban mindenkihez időben odaérjenek a karácsonyra várt csomagok.

Az izgalmak elkerülése érdekében, jöjjön 5+1 hasznos, csomagküldési és képeslapfeladási tipp a Magyar Postától:

1. December 15. előtt rendeljük, vagy adjuk fel a csomagokat

Mivel idén a december 24-e vasárnapra esik, ezért fontos, hogy jó előre tervezzük meg a csomagküldést. A karácsonyi ajándékokat és képeslapokat célszerű mielőbb, lehetőleg novemberben megrendelni, de legkésőbb december 15. előtt postára adni. Ha pedig az ajándékokat még egyedibbé szeretnénk tenni, a Magyar Posta Sender applikációjával személyre szabott karácsonyi képeslapokat is készíthetünk.

2. Egyeztessünk a külföldi webáruházakkal

Ha külföldi webáruházból vásárolunk, célszerű, még rendelés előtt közvetlenül egyeztetni velük a kiszállítás idejéről. Az unión kívülről érkező karácsonyi ajándékoknál a kötelező vámkezeléssel is számolnunk kell. Abban az esetben, ha a webáruházi vásárláskor nem fizettük meg az áfát, akkor a 150 euró áruérték felett vám megfizetése is szükséges.

3. A csomagautomaták 0-24 órában a rendelkezésünkre állnak

Ha elbizonytalanodtunk, hogy mikor és hol fogjuk tudni átvenni a csomagot, érdemes inkább csomagautomatába kérni a megrendelést, ahonnan az éjjel-nappal bármikor kényelmesen felvehető. Amennyiben címre rendelünk, de nem talált minket otthon a futár, első körben telefonon egyeztet velünk a postás a következő kiszállításról. Ezért is nagyon fontos, hogy mindig megadjuk a telefonszámunkat! Ha ez elmaradt, érdemes minden nap ellenőriznünk a postaládát, mert a kézbesítő értesítő üzenetet hagy a második alkalommal.

4. Csomagoljuk precízen

Csomag feladásakor a mi feladatunk, hogy előkészítsük azt a biztonságos szállításra. Érdemes merev falú, legalább 3 rétegű dobozt használni, amit széles ragasztóval zárjunk le. Ha használt dobozba csomagolunk, akkor fontos, hogy az sértetlen legyen, és az esetleges korábbi szállítás jelöléseit, címzéseit szedjük le róla. Az ajándékok akkor érkeznek meg sértetlenül, ha a dobozban az üres részeket kitöltjük és a több darabból álló tárgyakat külön-külön is becsomagoljuk.

5. Olvasható legyen a címzés

Az online csomagrendelések esetén nagyon fontos a pontos címadatok (név, cím) mellett az elektronikus elérhetőségek (e-mail, telefon) megadása és az, hogy olvashatóan címezzük meg a küldeményeket, képeslapokat, elkerülve azt, hogy visszaküldjék a feladónak.

+ 1: Kerüljük el az adathalász megkereséseket!

Sajnos a Magyar Posta nevével számos esetben próbálnak meg visszaélni az adathalászok, ezért mindig ellenőrizzük, ha online fizetésről kapunk üzenetet. A Posta kizárólag nemzetközi küldemények vámkezelési díjának online fizetéséről küld e-mail vagy sms fizetési értesítést – előbbit kizárólag a @posta.hu e-mail végződéssel –, más esetben biztosan csalásról van szó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.