Kajla, a mesebeli vizsla népszerűsíti a hazai turizmust

PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Idén is keresett a „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű program, amely a kisiskolások belföldi utazási aktivitását szorgalmazza.   A tavaly nyáron útjára indított kampány célja, hogy a lehető legtöbb általános iskolás tanuló megismerje és családjával beutazza Magyarországot. Július 22-től új elemmel bővült a program: a Kajla körök középpontjában tematikus tanösvények, körtúrák, családbarát kirándulóhelyek állnak, melyek kisgyermekkel is könnyen bejárhatók. A kampány azon túl, hogy a környezettudatos természetjárást népszerűsíti, a hazai turizmus élénkítését szolgálja.
Forrás: TMÜ

Tavasszal, a világjárványra tekintettel, a digitális oktatás nyújtotta keretekhez és az új lehetőségekhez alkalmazkodva jött létre az élményalapú tanulási platform, amely az egyik legmodernebb eszköz lehet a pedagógusok kezében. A felület játékait a tanárok néhány kattintással testre szabhatják és kiküldhetik diákjaiknak, akik a nyári szünet közeledtével újra keresni kezdték a tavalyi évben megszeretett mesefigurát, Kajlát, az országjáró vizslát. A Magyar Turisztikai Ügynökség, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és további oktatási és digitális szakemberek együttműködéseképp egy olyan, ingyenesen használható innovatív eszköz jött ily módon létre, melynek szerves része a tehetségfejlődés követése és a diákok ösztönzése saját hibáik javítására.

A népszerű kampány idén számos újdonsággal, játékkal bővült; a legújabb elemként elindult Kajla körök központjában családbarát kirándulóhelyek, tanösvények állnak, amelyek a túra élménye mellett a gyermekek számára egyéb érdekességeket is nyújtanak, mint az erdei játszótér, az erdei vasút, vagy a vadaspark. A kampány 20 körrel indult el, amelyek később folyamatosan bővülnek majd. A tanösvényeken a pecsétek mellett a gyerekek Kajla karikákat is gyűjthetnek – 3 ezüstöt egy arany karikára válthatnak majd. A Kajla körökről bővebben itt és a túraútvonalak helyszínein található kiadványokban olvashatnak az érdeklődők. A gyerekek mindemellett a „Hol vagy, Kajla?” mobilalkalmazásban is ismerkedhetnek az új játékkal.

„A turizmus újraindult, az ágazat életben maradt, de sikerre vinni csak együtt lesznek képesek a szereplők. Ehhez van szükség olyan kezdeményezésekre, mint a Kajla program, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások utazásaik során játékos formában még jobban megismerjék hazánk történelmi, természeti, kulturális értékeit és csodáit, és szüleikkel együtt minél gyakrabban keljenek útra.” – mondta el a Kajla köröket bemutató sajtótájékoztatón Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő. Idén minden kisiskolás év végi bizonyítványa mellé Kajla útlevelet kapott ajándékba, melybe pecsétet gyűjthet, illetve az együttműködő partnereknél további kedvezményeket is igénybe vehet. A program keretében 2020. július 1. és augusztus 31. között a gyerekek tavalyi Kajla útlevelükkel idén is díjmentesen utazhatnak a MÁV-START Zrt., a GYSEV Zrt. belföldi járatain, a BAHART és MAHART egyes útvonalain, továbbá több helyen kaphatnak Kajla képeslapot, amit a Posta díjmentesen kézbesít számukra. Az új tanévben minden elsős tanuló megkapja majd a várva várt útlevelet, abban a reményben, hogy ők is kedvet kapnak hazánk felfedezéséhez.

Június 15-én, az utolsó tanítási napon indult el a „Kajla makett”, melyben az ország teljes területéről 20 nevezetesség makettjét építhetik meg a diákok, de arra is lehetőségük van, hogy egy saját készítésű környezetet mögé téve küldhessék be az erről készített fotót. A játékban a családok díjmentesen igényelhetnek egy-egy makettcsomagot, mely olyan kártyákat tartalmaz, amelyekből 3D-ben összeállítható, „felépíthető” egy-egy kiemelt hazai nevezetesség, mint az Egri Vár, az Aggteleki Cseppkőbarlang, a balatonboglári gömbkilátó, a siklósi vár, az esztergomi bazilika, a visegrádi Salamon-torony, vagy akár a tihanyi apátság is. Ez idáig mintegy 5000 makett került kiosztásra.

A „Hol vagy, Kajla?” program keretein belül idén összesen 262 állomáson gyűjthetnek pecséteket a gyerekek és országszerte közel 150 ponton számíthatnak különféle kedvezményekre is. Jelenleg csaknem félmillió útlevél van forgalomban, és 50 000 Kajla kör kiadvány érhető el hazánkban. A kampány népszerűségét mutatja, hogy a MÁV járatait idén már több mint 10 000, a MAHART és a BAHART hajóit pedig összesen csaknem 1000 gyerek vette igénybe a program nyújtotta kedvezménnyel.

A kampányhoz szorosan kapcsolódik egy családi kvízjáték, amely egy több fordulós online bajnokság, ami némiképp az említett makett-kampány folytatása is. A cél, hogy a Kajla-körök indulása mellett, a kampány azok számára is élményt nyújtson, akik most esetleg nem tehetik meg, hogy kiránduljanak, de a virtuális utazás, honismereti játék meghozza a kedvet egy későbbi utazáshoz. A meglepetéseknek ezzel nincs vége erre az évre, a szervezők tervei szerint hamarosan a hazai éttermekben is találkozhatnak a gyerekek Kajlával, ahol a várakozást a programhoz szorosan kapcsolódó kvízek teszik majd élvezetesebbé interaktív tányéralátétek formájában.

Forrás: TMÜ

A cikk támogatója a családi kirándulások szakértője, Kajla és a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.