Ha 2023 végén valaki azt mondja, hogy Sydney Sweeney 2025-ben sorra fogja gyártani a mozipénztáraknál elvérző filmeket, valószínűleg kinevetik. Hiszen a „Eufória” és az „Imádlak utálni” sztárja egycsapásra Hollywood üdvöskéje lett. De idén valami félrement – és nem is kicsit...

Forrás: Getty Images
Sydney Sweeney idén sorra elbukik – Miért nem működik már a varázsa a moziban?
A 27 éves színésznő három filmen is osztozik a 2025-es bukásdíj dobogóján: a Madame Web, a Éden és a Christy egyaránt elhasalt a kasszáknál, és ezzel Sweeney újra és újra a közösségi média céltáblája lett.
1. Madame Web – A szuperhősfilm, amit senki sem kért
A Sony nagy dobásnak szánta, Sweeney pedig Dakota Johnson oldalán szerepelt, de a végeredmény inkább lett szuperkínos, mint szuperhősös.
A Madame Web papíron a Marvel női vonalát erősítette volna, a gyakorlatban viszont a közönség és a kritikusok is egyetértettek: ez a film olyan, mintha a 2000-es évek B-kategóriás tévésorozata lenne.
A 80 milliós költségvetésből alig jött vissza 100 millió, ami marketinggel együtt óriási mínusz. A mémek taroltak, a mozik viszont kongtak az ürességtől.
2. Éden – A western, amit még a rajongók sem találtak meg
Aztán jött az Éden, amivel Sweeney független filmes irányba próbált fordulni. A projekt ígéretes volt: egy különös, sötét hangulatú modern western, amiben a rejtély, a szerelem és a bűn keveredik.
Csakhogy a nézők nem értették, mit akarnak tőlük. A film művészieskedő, lassú és nehezen befogadható lett – a kritikusok szerint „sok minden akar lenni, de semmi sem lesz belőle igazán”.
A mozikban alig félmillió dollárt hozott, ami a független filmek között is gyenge szám. Hiába a tehetség és a jó szándék, a végeredmény inkább lett filmfesztiválos rémálom, mint kasszasiker.
3. Christy – Amikor még a sportsztori sem menti meg a bukást
A harmadik idei próbálkozás, a Christy című sportdráma volt, inspiráló történet egy női bokszolóról, aki mindent túlél – kivéve a box office-t.
A film mindössze 1,3 millió dollárral nyitott több mint 2000 mozitermet érintve, ami Hollywoodban konkrétan rekordgyanús bukás.
Pedig a Rotten Tomatoes-pontszám egész korrekt lett, de a közönség egyszerűen nem volt kíváncsi egy életrajzi drámára, miközben a világ még mindig szuperhős-lázban ég.


