Rekordszámú résztvevője volt a 13. Budapest Central European Fashion Weeknek

Budapest Central European Fashion Week, divathét, budapest
Forrás: HFDA / The Sparkle Content -
rekord fashion week Szépművészeti Múzeum Budapest Central European Fashion Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Weeket január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén 29 divatmárka – köztük 10 régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját.

Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel 3 000 látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeumbe.  Közel 1000 fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait, amelyekre már az előregisztráció alatt többszörös túljelentkezés mutatkozott. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen 25 side event gazdagította a divathét programját, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte.
Január 22. és 28. között kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, open showroomok, különleges vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a divatra nyitott látogatókat Budapesten. 

A side eventekkel kezdődő divathét központi eseményén 29 márka mutatta be legújabb kollekcióját, köztük lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők. 

A környező országok tervezőinek részvétele az eseményen összhangban van azzal a célkitűzéssel, hogy Budapest hosszú távon a divatipar régiós központja legyen. Három elismert hazai márka self-organised programmal csatlakozott a rendezvényhez. A teljes mértékben a márkák által szervezett, külső helyszínen megvalósított események minden egyes részlete tökéletes összhangban állt a márkák egyedi karakterével és stílusával.

Budapest Central European Fashion Week, divathét, budapest
Budapest Central European Fashion Week
Forrás: HFDA / The Sparkle Content


„Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, buyerekkel beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak találták a tervezők kollekcióit, a nemzetközi piacra is alkalmasnak, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t. Fontos visszajelzés számunkra, hogy sok vendég viselt hazai márkát az eseményeinken, amely mutatja, hogy egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt. Köztük a fiatal generáció tagjai is, akiket ismét sikerült megszólítanunk. Már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és közel 1000 fő látogatta meg a hétvégi programokat a helyszínen. Szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével, az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul” – emelte ki a BCEFW régiós szerepét Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Budapest Central European Fashion Week, divathét, budapest
Budapest Central European Fashion Week
Forrás: Forrás: HFDA / The Sparkle Content


A nemzetközi szakemberek ezúttal is hospitality tour keretében ismerkedhettek meg Budapest kulturális kínálatával. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay concept store buyere, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat és kíváncsiak voltak a magyar márkákra. A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői érkeztek a BCEFW miatt Budapestre. A divat világában járatosok Nina Suess influencert, valamint Patrick Domingo divat- és lifestyle fotóst is észrevehették a közönség soraiban. 
 

Az AW2425-ös szezonban ismét kiemelt figyelmet fordítottak az új tehetségekre, valamint a fiatal közönség megszólítására. A pályájuk elején járó, feltörekvő tervezők teltházas New Generation kollektív divatbemutatók keretében mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. 

A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált izgalmas programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett. Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések. A workshopok résztvevői izgalmas saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben. 
 

A BCEFW programjaira nem csak a helyszínen mutatkozott nagy érdeklődés. Közel 20 000-ren nézték magas minőségben a Facebookon a divatbemutatók élő közvetítéseit, a legnépszerűbb TikTok videó megtekintése pedig a rendezvényt követő napon 150.000 fölött járt.

 


 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.