Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a rendszeres mozgás minden életkorban kulcsfontosságú az egészség megőrzésében és számtalan jótékony hatással van a testünkre és lelkünkre egyaránt. Kiemelten igaz ez a gyerekkorra, amikor is egy életre meg lehet szerettetni valakivel a testmozgást. Különösen fontos a gyerekek számára, hogy a szabad levegőn sportoljanak, és a játékosság szerepét sem lehet elhanyagolni. Amíg nyáron a gyerekek jó esetben rengeteg időt töltenek a szabadban, úgy télen figyelni kell erre, és tudatosan ösztönözni őket, hogy kimenjenek a levegőre. Nézzük, melyek a legszuperebb téli mozgásformák. 

Az egészséges életmód elengedhetetlen pillére a gyerekeknél is a testmozgás. Bár az esős, párás, hideg, havas napokon sokan az otthon melegében érzik magunkat a legjobban, télen is megtalálhatjuk azokat a mozgásformákat, amelyek ezekben a hónapokban is űzhetők, örömet szereznek, és biztosítják a folyamatos fittséget.

Szánkózás

Forrás: Shutterstock

Ugye, te is alig vártad már gyerekkorodban, hogy leessen az első hó, és elővehesd a szánkódat, és hatalmasakat csúszkálj a városkád melletti dombon vagy a suliudvaron. Ha nem volt lejtő, akkor is volt megoldás, maximum húztad a barátnődet, aztán ő téged: felváltva. Közben persze biztosan igazi csúszkálásról is ábrándoztál, ahol percekig is suhanhatsz a szánkón ülve anélkül, hogy le kelljen szállnod róla. Nos, ha már szülő vagy, a szánkózást ismét felveheted a repertoárba, hiszen ez a téli sport remek családi, gyerekes program is lehet. Ráadásul speciális környezet sem kell hozzá, szinte mindenhol megtapasztalhatjátok a havon siklás örömét. 

Jégkorcsolya

Forrás: Shutterstock

 A jégkorcsolya az egyik legnépszerűbb téli sport, kisebbek és nagyobbak is egyaránt élvezik és szinte minden városban adottak a feltételek az önfeledt csúszkáláshoz. A szánkózáshoz hasonlóan a korcsolyázás is remek családi program lehet, amire azonban figyelni kell az a réteges öltözködés és a megfelelő jégkorcsolya kiválasztása. Egy koripályán akár hosszú órákat is el lehet tölteni, a korcsolyázás pedig úgy mozgatja át a gyerekek testét, hogy szinte észre sem veszik, hogy elfáradnak. 

Síelés

Forrás: Shutterstock

Ha síelni indulunk, nyugodtan vigyük magunkkal a gyerekeinket is. Persze, mielőtt kiválasztjuk az úti célt, arra figyeljünk, hogy gyerekeknek való pályák is legyenek, amelyeken ők is bátran lecsúszhatnak. A síelés nagyon jól fejleszti a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket, így a kiiskolásoknak csak a javukra válik. A kevésbé ügyes gyerekeknek is csak ajánlani lehet, pont a készségfejlesztő jellege miatt, persze eleinte mindig legyen mellettük felnőtt kísérő is. 

Nagyon fontos a réteges öltözködés
Minden téli sport esetében fontos, hogy a ruha teljesen szárazon és melegen tartsa a gyerekek testét. Ügyelj arra, hogy több réteg ruha legyen rajta, a legfelső réteg lehetőleg dzsekis anyagból készüljön, és a cipő is legyen vízálló. A sapka-sál-kesztyű triászt pedig, ugye, meg sem kell említenünk: alap.

 

Snowboard

Forrás: Shutterstock

Bár sokan félnek tőle, a snowboard is egészen kicsi korban elkezdhető. A gyerekek ekkor  még nagyon gyorsan tanulnak, így pár nap alatt hóbíztossá válhatnak. Ahogy a szánkózás, a korcsolyázás és a síelés, úgy a snowboard is ideális sport, hiszen mind jó kondíciót adnak, ráadásul jó levegőn van a gyerek.