Magyar borral szebb az ünnep: így válasszunk a karácsonyi menühöz megfelelő italt

Forrás: Shutterstock -
magyar bor ünnepek Agrármarketing Centrum
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
„Magyar borral szebb az ünnep!" – ezzel a szlogennel népszerűsíti a minőségi borok fogyasztását a karácsonyt megelőzően az Agrármarketing Centrum. Az ünnepi borkampány célja a magyar borvilág változatosságának bemutatása, és mindannak az áldozatos munkának a megismertetése, amelyet a borászok egész évben tesznek a minőségi magyar borok készítése érdekében.

A december 26-ig tartó kampánnyal elsősorban az online térben találkozhatnak a gasztronómia iránt érdeklődő fogyasztók, akik a véleményvezérek saját tippjeit is megismerhetik.

Az egyik legegyszerűbb szabály a megfelelő bor-étel párosításnál, ha az étel és a bor színe alapján választunk, vagyis fehérbort fehérhúsú (csirkéből, pulykából készült) ételekhez,

rozét sertéshez érdemes választanunk, ám a marhahús megköveteli a testes vörösbort. Persze ez csak a fő irány, és az étel elkészítési módja is meghatározza az ünnepre való tökéletes ráhangolódást.

„Magyar borral szebb az ünnep!" - Képünk illusztráció Forrás: Shutterstock

A főtt, párolt húsokhoz jól illik egy könnyedebb fehérbor, a sült, grillezett húsok mellé pedig akár egy könnyedebb vörösbor.

Ha az ünnepekre komplex módon készítünk el egy-egy fogást, érdemes vörösborban gondolkodnunk, a vadhúsokhoz pedig fűszeres, testes borokat inni.

Ezek persze csak az alapok, hiszen a gasztronómia felfedezéséhez érdemes megismerni az egyes fajtákat, kóstolgatni a párosításokat, és megtalálni mindenkinek a saját maga számára tökéletes aromák harmóniáját.

A pezsgő kiválóan passzol az ünnepi reggelihez vagy a karácsonyfa-díszítéshez, a forralt bor jólesik a téli séta után, a bornak jól áll a karácsonyi csomagolópapír és remek társ az estébe nyúló beszélgetéshez is felelősséggel és mértékkel.

Az ünnepi borkampány fő célja a magyar borok megismerésének ösztönzése is.

A jellegzetes magyar fajták, mint például a furmint, az olaszrizling, a kadarka, az Irsai Olivér vagy a kékfrankos, az elmaradhatatlan tokaji aszú az Agrármarketing Centrum borpromóciós tevékenységeinek köszönhetően is egyre népszerűbbek és keresettebbek a világpiacon. Egész évben folyamatos szakmai, és a téma iránt érdeklődőknek szóló nyomtatott és online lapokban, személyes és online borszakmai rendezvényeken népszerűsítették idén is ezeket a fajtákat, amelyek már világszinten is egyre nagyobb érdeklődést váltanak ki. A Magyarországon megtermelt bornak azonban csak egyharmada kerül külpiaci értékesítésre, így érdemes mindenkinek ezeket a jellegzetes fajtákat idehaza is megismerni, megszeretni, és magyar borral ünnepelni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.