Nem csak a testalkatot kell figyelembe venni az öltözködésnél: sok múlik az arányokon is

testarányok öltözködés magazin testalkat
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, ha öltözködésről van szó. Ha nem is minden áldott nap, azért időnként előfordul, hogy igazán kicsípnénk magunkat, ilyenkor pedig jól jön, ha tisztában vagyunk azzal, milyen testalkattal rendelkezünk, és hogyan tudjuk minél inkább kiemelni az előnyös részeinket.

Annyi irányelv létezik ma már az öltözködésben, hogy az egyszerű, hozzá nem értő embernek egyáltalán nem könnyű kiigazodni a különböző "szabályokban", ráadásul minél mélyebbre ásod magad, annál inkább csak bonyolódik a történet. Vannak a különféle évszaktípusok, a testalkat szerinti öltözködés, testarányok, a különféle stílusirányok, aki pedig mindezek tetejébe még az éppen aktuális, de egyébként villámgyorsan változó divatot is követni szeretné, annak igencsak fel kell kötnie a gatyáját.

Bár a divat és az ízlés változik az idővel, van valami, ami állandóságot nyújt, és örökös iránymutató lehet ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb ruhadarabokat. Ez pedig a testalkat és a testarányok. Ha tisztában vagyunk azzal, hogy milyen arányokkal rendelkezünk, máris könnyebb a dolog, hiszen onnantól kezdve csak azokat a színeket és stílusokat kell megtalálni, amelyek éppen passzolnak a hangulatunkhoz, de igazán nagy tévedés így már nem történhet.

Testalkat

Alapvetően öt különböző testalkatot különböztetünk meg egymástól: homokóra, körte, oszlop, alma és fordított háromszög. Hogy megállapítsuk, melyik passzol hozzánk a leginkább, csupán egy mérőszalagra van szükség, és a testarányaink pontos ismeretére.

Alapvetően öt különböző testalkatot különböztetünk meg Forrás: Shutterstock

Ha a váll és a csípő közel azonos méretű, akkor valószínűleg homokóra vagy téglalap alkatúak vagyunk. Ha a derék és a csípő méretei között legalább 25-30 centiméter eltérés van, akkor van szó homokóra alkatról. Ha viszont a váll szélesebb, mint a csípő, a derék, akkor beszélünk fordított háromszögről vagy alma testalkatról. Ha pedig pont fordítva, a csípő szélesebb, mint a váll, de a derék ugyanúgy hangsúlyos, akkor körte testalkatról.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az idővel a testalkat is változhat, például hízás vagy fogyás esetén, ezért időről időre jó újra megmérni magunkat, hogy mindig az éppen aktuális formáink szerint választhassuk ki a ruháinkat.

Forrás: Shuttersock

Itt viszont még nem áll meg a tudomány, mivel nemcsak a vízszintes, de a függőleges testarányokat is érdemes figyelembe venni. Három függőleges testarányt különböztetünk meg egymástól:

Arányos test: a felső és az alsó test hossza arányos, ez esetben a lábhossz a testmagasság fele. A testhez simuló ruhák csodásan kiemelik az alakot, és érdemes a vékonyabb öveket előnyben részesíteni. Szoknya és nadrág esetében jó választás az egyenes vagy bővülő fazon. Ha azonos színtónusú ruhákat hordasz, az még tovább nyújtja az alakodat, szóval csak bátran!

Hosszú lábak, rövid felsőtest: ahogy a nevében is benne van, itt az arányok már eltolódnak, a lábak hosszabbak, mint a felsőtest. Ilyenkor érdemes a felsőtestet optikailag nyújtani. Ezt lehet például azzal, hogy nem hangsúlyozod ki a derekat, emellett jó választás az egyenes vagy enyhén bővülő szoknya és nadrág. Az is jó taktika, ha a lábra tereled a figyelmet, például izgalmas harisnyákkal, cipőkkel.

Hosszú felsőtest, rövid lábak: ez esetben a lábak arányaiban rövidebbek, mint a felsőtest. A cél ilyenkor, hogy optikailag meghosszabbítsuk a lábakat, amit például egy testszínű magassarkúval könnyedén el lehet érni. Emellett szuper választás minden, ami a derekat hangsúlyozza. Ennél az aránynál az élesen eltérő színválasztások is kifejezetten jól sülhetnek el. A lapos talpú cipők és a bokapántos cipők viszont csak még jobban összenyomják az alakot, ezért érdemesebb magas talpú vagy magassarkú cipőkben gondolkodni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.