Kiderült, hizlal-e a szerelem: ilyen hatással van a párkapcsolat az étkezési szokásainkra

pár vacsorázik, párkapcsolat, étkezés, tészta
Shutterstock - George Rudy
nassolás a szerelem hete hízlal Étkezési szokás párkapcsolat
Az biztos, hogy a párkapcsolat jelentősen befolyásolja az étkezési szokásokat, de milyen irányba? A többi között ez is kiderült a Toman Diet online kérdőívéből, melyre több százan válaszoltak.

A szerelmet sokan ünneplik egy finom vacsorával akár otthon, akár étteremben. Mi is lehetne jobb időtöltés, mint a kedvenc fogásainkat falatozni azzal az emberrel, akit a legjobban szeretünk? Természetesen ez a program nemcsak Valentin-napon népszerű időtöltés, hanem általában. A Toman Diet Valentin-nap alkalmából olyan online kutatást indított, amely vizsgálta, hogyan alakulnak a párok étkezési szokásai a párkapcsolatban.

Több százan válaszolták meg a kérdéssort, leginkább 20 és 67 éves kor közötti hölgyek. 

A válaszadók 70%-a egyetértett abban, hogy a párkapcsolat jelentősen befolyásolja az étkezési szokásokat.

37 % nyilatkozott úgy, hogy egyedülállóként könnyebben tudta tartani egészséges étkezési szokásait, nagyjából ugyanennyien viszont úgy érzik, hogy a párjuk miatt kezdtek el másképp főzni, másképp étkezni. 

Hízlal-e a szerelem - változtattál-e az étkezési szokásaidon
Forrás: Forrás: Toman Diet

Mindössze 28 %-a a válaszadóknak gondolja úgy, hogy párkapcsolatban megduplázzák erőiket és jobban tudnak figyelni az egészséges táplálkozásra.

Az is kiderült, hogy a sztereotípiákkal ellentétben - miszerint a szinglik doboznyi fagyikat pusztítanak el - mégis inkább párkapcsolatban hajlamosak az emberek több édességet fogyasztani,

legalábbis 70 % körül vallották ezt a kérdőívet kitöltők. Nagyjából ugyanennyien ismerik be, hogyha szomorúak vagy rosszkedvűek, könnyebben nyúlnak automatikusan étel után, és ott sem változik meg a válaszok aránya, hogy ez a „vigasztalódás” édes vagy sós. Édes.

Hízlal-e a szerelem - párkapcsolati státusz és édesség
Forrás: Toman Diet

Ha azonban a boldogságukat ünnepelték, kevésbé nyúltak édesség után a válaszadók, csupán 28%-uk. A kérdőívet kitöltők fele viszont egyszerre kívánja sós és édes falatokba fojtani örömét. A válaszadók 44 %-a érzi úgy, hogy párja miatt változtatnia kellett étkezési szokásain, viszont fele-fele arányban érkeztek a válaszok arra, hogy ha diétára, életmódváltásra kerül sor, akkor elkezdenek-e kétféle ételt főzni. 

A legtöbben (84 %) úgy érzik, hogy pozitív irányba tudták befolyásolni párjuk étkezési szokásait.

 Ez talán annak is köszönhető, hogy a válaszadók több mint fele naponta együtt ül asztalhoz a párjával, mindössze 6 % körül van, akinek erre csak hetente egyszer adódik módja. A kérdőívet kitöltők 44 %-a vélte úgy, hogy ő még társaságban sem csábul el, és nem eszik többet annál, amit szokott, 25 %-uk vallotta be, hogy bizony ilyenkor kevésbé tud mértéket tartani.

vacsora, társaság, étkezés, családi ebéd
Társaságban sokan nehezebben tartanak mértéket
Forrás: Shutterstock

A kutatás kitért arra is, hogy vajon a párkapcsolatban, szerelemben élők kirobbannak-e az energiától és több figyelmet fordítanak-e a sportolásra, de itt a többség nemmel válaszolt. 

Alaposan megbillen azonban az arány annál a kérdésnél, hogy szebbnek, vonzóbbnak érzi-e magát, aki szerelmes. Erre a kérdésre 66 %-ban igenlő válasz érkezett.

Hogy az életmódváltás párban is egyszerűbb legyen, Valentin-nap alkalmából páros kihívást javasol a Toman Diet. Az 5 illetve 21 napos diétacsomag női és férfi változatban is elérhető, és remek alkalom arra, hogy most együtt vágjon bele egy pár az életmódváltásba, együtt alakítsanak ki olyan szokásokat, amelyek súlytartáshoz, vagy szükség szerint súlyvesztéshez vezethetnek. 

Hízlal-e a szerelem - támogat-e a párod a diétában
Forrás: Toman Diet

Mivel a válaszok szerint a partnerek 70 %-a kifejezetten támogató a diéta betartásában és egy esetleges életmódváltásban, így az ő esetükben minden bizonnyal a közös diéta is egy lesz a számtalan, örömmel végzett közös tevékenység között.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.