Issey Miyake divattervező halál gyász Japán
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
84 éves korában meghalt 84 éves korában Issey Miyake világhírű japán divattervező - közölte irodája kedden.

A tervező májrákban hunyt el pénteken.

A soha nem gyűrődő, pliszírozott kreációiról nevezetes divatóriás, aki Steve Jobs Apple-alapító híres fekete garbópulóverét is tervezte, a divatiparban végzett munkája elismeréséül elnyerte a japán Kulturális Rend kitüntetést.

Azt mondják, Miyake eleinte táncos vagy sportoló akart lenni, de nővére divatlapjainak olvasása arra inspirálta, hogy irányt váltson. Úgy vélik, eredeti érdeklődése magyarázza, hogy kreációi mindig lehetővé tették a szabad mozgást.

Miyake Hirosimában született. Hétéves volt, amikor a második világháború végén az amerikaiak ledobták az atombombát a városra, ő éppen iskolában volt. Élete későbbi éveiben vonakodva beszélt az emlékről.

A New York Times című amerikai lapba 2009-ben írt cikkében azt írta, hogy nem szeretné, ha az atombomba-túlélő címkét kellett volna viselnie a divatvilágban.

84 éves korában meghalt Issey Miyake világhírű japán divattervező Forrás: Twitter/AFP/Toru Yamanka

"Amikor becsukom a szememet, még mindig olyan dolgokat látok, amilyeneket senkinek, soha nem lenne szabad látnia" - írta.

Édesanyja az atombomba okozta sugárterhelés következtében halt meg három évvel a támadás után.

"Megpróbáltam magam mögött hagyni az emlékeket, sikertelenül. Inkább kreatív dolgokkal foglalkoztam, amelyek szépséget és örömet teremtenek. A ruhatervezés vonzott, részben azért, mert modern és optimista, kreatív formátum" - írta cikkében.

A Tokiói Művészeti Egyetemen tanult grafikát, majd Párizsban ruhatervezést. Guy Laroche és Hubert de Givenchy francia divatcézárokkal dolgozott, ezután New Yorkba utazott. 1970-ben tért vissza Japánba; Tokióban megalapította a Miyake dizájnstúdiót.

A nyolcvanas évek végén fejlesztette ki a pliszírozás papírrétegekkel és hőkezeléssel végzett új módját, így a ruhák viselés közben megtartották eredeti formájukat és vékony rakásaik vonalát.

Végül több mint egy tucat - a női és férfi ruhakollekcióktól a táskákon át az órákig és a parfümökig terjedő - termékvonalat fejlesztett ki, mielőtt 1997-ben visszavonult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.