Csak szelfizni akart, de elragadta a dagály a magyar lányt Angliában: barátja ugrott utána

Forrás: Shutterstock -
Anglia szelfi dagály
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Dóra és párja, Gergely az Eastbourne-i tengerpartra utaztak kirándulni, ám a dagály miatt csapdába estek. A nőt elragadta egy erős hullám: életét már nem tudták megmenteni.

Redhilli otthonukból az Eastbourne-i tengerpartra utazott a 26 éves Dóra és párja, Gergely. A híres Belle Tout világítótornyot szerették volna megnézni. A nő felsétált a sziklára; ekkor vették csak észre, hogy közeledik a dagály, ráadásul nagyon gyorsan. Csapdába estek, és hiába próbáltak segítséget kérni, nem volt térerejük. A férfi úgy döntött, ő megpróbál visszaúszni a partra és segítséget kér.

"Október 24-én mindketten fotóztunk, és úgy döntöttünk, elindulunk a világítótorony felé. Körülbelül 500 méterre voltunk a toronytól, amikor elkezdtünk fényképezni. Ekkor már gyorsan közeledett a dagály. Tudtuk, hogy vissza kell mennünk, el is indultunk, de elvágott minket a dagály. A strand egy kis elkerített részén voltunk, próbáltunk telefonálni, kiabálni segítségért. Dóra egy sziklára helyezkedett, én pedig körülbelül 50 métert úsztam, hogy elérjem a strandot. A tengerparton találtam egy házaspárt, egy idős férfi hívta a mentőket. Ekkor érkezett meg az óriási hullám" - idézi a Blikk a DailyMail nyomán Gergelyt, akit Angliában Jerryként ismernek.

Képünk illusztráció Forrás: Shutterstock

"Jerry odajött hozzánk, láttuk, hogy rettentően elázott, cipő sem volt rajta, szabályos sokkban volt. Azt mondta, a barátnője a sziklákon rekedt és még mindig ott van, segítséget kért. Összetört és elveszett volt" - mondta Stewart Walker, akihez Gergely elsőként ment segítségért. Az eset még tavaly október 24-én történt. A vizsgálatok részleteiről kiderült, hogy Jerry kedvese után akart ugrani, miután azt elsodorta a hullám, meg is tette, de a lebegő alak, mait látott, az sajnos csak egy táska volt.

Dóráért a Tengerészeti Partvédelmi Ügynökség mentőcsapatot, két mentőhelikoptert és több mentőcsónakot is küldött, kiemelték a testét, újraélesztették és kórházba szállították, de a lány még aznap elhunyt. Halálát a lefolytatott vizsgálat szerint fulladás okozta.