Miló Viki 1000 eurós kártérítést követel egy légitársaságtól: ez történt vele

Forrás: tv2 -
légitársaság kártérítés Miló Viki
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Miló Viki és az egyik nemzetközi légitársaság között nyár óta tart egy vitás helyzet, az egykori sportoló most hasonló károsultak után kutat.

Miló Viki nyár óta próbálja felvenni a kapcsolatot egy nemzetközi légitársasággal, de nem tudja elérni őket. Minimum 1000 eurót követel sérelmi díjként és kártérítésként.

"Július 27-én történt, hogy Budapestről repültünk volna müncheni átszállással Madridba egy kutya világbajnokságra, amire a két évet készült a koronavírus miatt. Itt történt a fennakadás, és a papíron öt és fél órás útból tizenkettő lett. Sajnos a megpróbáltatásoknak itt nem volt vége. Madridba érkezve ért minket a sokk, hogy nem érkezett meg a poggyászunk. Ezért még bevásárolni is el kellett menni, hogy azért a legfontosabb dolgainkat beszerezzük" - mondta a Borsnak Miló Viki, aki úgy gondolja, a kutyái jobb helyezést érhettek volna el, ha nem mennek keresztül ekkora kálvárián, így jogosnak érzi a követelését.

Miló Viki kártérítést követel Forrás: tv2

"Minden második napon küldök a légitársaságnak e-mailt és próbálom az ügyfélszolgálatot is elérni. De semmi válasz nem érkezett, még egy automatikus üzenet sem, hogy fogadták a panaszomat. Most azokat az embereket keresem, akik szintén azon a München-Madrid járaton voltak, amelyiken én vagy hasonló történt velük. Így akkor együtt léphetnénk fel a társaság ellen és jogi úton is nagyobb lehetne az esélyünk. Sajnos a perköltségek is olyan hatalmasak, hogy egyedül nem is bírnám kifizetni" - mondta Viki, aki minden üzenetet elment, amit a légitársaságnak küld.

A hasonló ügyekben jártas utazási szakjogász, dr. Neiger Éva Kata elmondta, mit lehet ilyen esetben tenni. "Első lépésben mindenképpen utána kell nézni a légitársaság általános szerződési feltételeinek. Ebben szerepel a panaszkezelés formája és menete, sokszor az is, hogy a panaszokat milyen határidővel válaszolják meg és milyen dokumentumokat kell benyújtani. Második lépésként érdemes ügyvédhez fordulni, aki tájékoztatni tudja az utazót, hogy alapos-e az igénye. Ha igen, akkor ezt követően az Európai Fogyasztóvédelmi Központot (EFK) javaslom, akik a határon átnyúló jogvitákkal foglalkoznak. Az EFK segítségével a vitarendezés online folyik, egy békéltetési eljárás keretében megkeresik a légitársaságot" - mondta, ez pedig költséghatékonyabb, mint a peres út.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.