Van az a pillanat, amikor az ember rájön, hogy a világ tényleg megváltozott. Például akkor, amikor megtudjuk, hogy Liam Neeson utolsó filmjében - ami a Csupasz pisztoly rebootja - fenékdublőrt alkalmaztak. És nem, ez nem valami vad pletyka, hanem a hollywoodi valóság. Persze, ha egy olyan ikonikus franchise-t próbálunk újraindítani, amelynek a humora még VHS-en is kínosan recseg, akkor tényleg minden trükköt be kell vetni, hogy elkerüljük a blamát. Akár egy jól megvilágított hátsót is. A kérdés csak az: működik-e még ez a humor egy olyan világban, ahol a „boomer” már nem csak kormeghatározás, hanem sértés is?

Forrás: Northfoto
A Csupasz pisztoly-reboot: ahol a fenéknek is dublőr kell
A Csupasz pisztoly 1988-ban szó szerint új szintre emelte a paródiát, Leslie Nielsen pedig a hülyeség koronázatlan királya lett. Az ő kőarcú abszurditása, ahogy teljes komolysággal zuhan bele egy flamingókkal teli tortába - na, az nem másolható. De a készítők mégis megpróbálták: Liam Neeson kapta meg Frank Drebin detektív fiának szerepét és ha minden igaz, ez lesz az utolsó filmszerepe is. És mivel a saját hátsóját már nem merte bevállalni, ezért fenékdublőrt kellett használni az egyik jelenetnél.
A kritikusok jól szórakoznak...
A ComingSoon.net szerint a reboot a valaha volt legjobb kritikákat kapta a sorozat történetében, ami elsőre talán meglepő lehet. Rotten Tomatoeson a legmagasabb értékelést söpörte be, úgy, hogy a film még csak pár napja jött ki, ami egy vígjátéknál főleg ritkaság.
Az kritikusok szerint az új film jól balanszíroz régi slapstickek és a modern humor között, miközben néha kikacsint a nézőkre, hogy „tudjuk, ez már nem a '90-es évek, oké!”
... Z generáció nem is érti
Csakhogy a Z generáció és az utánuk érkező fiatalok mintha már nem értenék ezt a fajta viccelődést. A látványos bénázások, az abszurd szóviccek, a direkt túltolt gagparádé nekik már túl... nos, boomer. A TikTok-generációnak, ahol a poén három másodperc alatt lefut és nincs benne metairónia, lehet, hogy Drebin hadnagy csak egy fura bácsi, aki folyton elesik.
Nosztalgiafaktor pipa
Persze a reboot nem titkoltan azoknak készült, akik még látták az eredetit a tékából kikölcsönözve. A ’80-as és ’90-es évek gyerekei simán nevetnek egy jó „valaki beütötte a fejét a széfbe”-jeleneten. De vajon ők el tudják vinni a filmet a sikerig? Mert nosztalgiából jegyet venni egy dolog. Visszatérni újra meg újra? Az már más liga.
És a nagy „összemelegedés-sztori”
A film marketingje amúgy sem bízott sokat a véletlenre. Már korábban beszámoltunk róla, hogy a két főszereplő, Liam Neeson és Pamela Anderson, feltűnően jól, talán túlságosan is jól megvannak egymással a sajtóeseményeken. Kéz a kézben, nevetgélve, ölelkezve. Szép, szép, de kicsit túl szép. Felmerül a kérdés: tényleg románc, vagy csak egy „klasszik PR-fogás” áll a háttérben, hogy legyen miről írni, miközben a film poénjai épp hogy átsiklanak a közösségi média algoritmusain?
De hogy tényleg elég lesz-e a fenékdublőr, a nosztalgia, a PR-románc és a jóindulatból adott ötcsillagos kritika ahhoz, hogy a reboot sikertörténet legyen? Az majd kiderül a nézőtéren. Addig is: ha valaki elesik egy banánhéjon, azért azon még mindig nevetni lehet. Ha már nem is olyan hangosan.


