A rózsaférfi-jelenség: hogyan lett Pedro Pascal a nők új kedvence?

Getty Images Europe - Joe Maher
sárm kinézet pedro pascal
A rózsaférfiak bizonytják, hogy nem minden pasi a húszas éveiben éli a fénykorát. Pedro Pascal például mostanra vált igazi közönségkedvenccé – lassan érő, de annál tartósabb sikertörténettel.

A rózsaférfiak épp az ellentétei annak a ’90-es és 2000-es évek elején felkapott szívtipró-típusnak, amelyet Leonardo DiCaprio, Matt LeBlanc vagy Johnny Depp képviselt. Ők már húszévesen poszterekről köszöntek vissza, és sokak szerint innentpl a népszerűségük már csak csökkent. Igaz, Depp esete kivétel, hiszen a statisztikákat meghazudtolva hatvan fölött is képes uralni a vásznat. De most nem róluk van szó – a kérdés inkább az, miért lett hirtelen mindenki kedvence Pedro Pascal?

Pedro Pascal
Pedro Pascal az idei év legfelkapottabb férfija. 
Forrás: GC Images

Pedro Pascal és a rózsaférfi-jelenség: miért vonzóak a későn érő férfiak?

A rózsaférfi egészen más szabályok szerint játszik. Húszévesen maximum annyit mondunk rá: „Kedves srác, rendben van.” Nem rossz, de a szívünk nem ver gyorsabban miatta. Aztán telnek az évek, és egyszer csak ott áll előttünk: magabiztos, vonzó és olyan kisugárza van, ami hirtelen felébreszt bennünk valamit, ami talán mindig is ott szunnyadt.

Pedro Pascal erre a jelenségre a legjobb példa. Fiatalon inkább a „szomszéd fiú” kategóriájába tartozott – kellemes, de nem felejthetetlen. Aztán valamikor a Narcos és a The Mandalorian között egyszerűen beérett. Mint egy jó cabernet sauvignon: telt, karakteres, melegséget áraszt, ugyanakkor pikáns aromája van, amitől képtelenség szabadulni.

És itt jön a rózsaférfi-jelenség első titka: a kedvesség és a szexuális kisugárzás tökéletes keveréke.

Ez ritka kombináció, hiszen a filmipar hajlamos szélsőségekbe taszítani a férfiakat: vagy veszélyesen vonzó rosszfiúként ábrázolják őket, vagy örök barátzónás, kedves fiúként. A rózsaférfi viszont mindkét pólust egyszerre hozza. Olyan, mintha egy bögre forró csokoládét kapnál, amelyet finoman chilipehellyel szórtak meg – édes és melegítő, de a végén mégis marad utána egy csípős emlék.

A második titok: a kor nem számít.

A rózsaférfi nemcsak a húszas-harmincas nők szívét rabolja el, hanem a negyvenes, ötvenes generációét is. Nincs benne „túl fiatal hozzám” vagy „túl idős nekem” dilemmázás – univerzális kulcs a női fantázia ajtajához.

És persze Pedro Pascal nincs egyedül ebben a klubban. Ott van Stanley Tucci, aki valószínűleg még krumpliszsákban is sármosan állna a konyhában. Vagy Mark Ruffalo, aki fiatalon inkább még kedves volt, mostanra viszont a „hmmm” és a „na igen” közötti tartományban mozog. George Clooney pedig egy teljesen külön dimenzió: nála a karizma már-már vetekszik a gravitáció erejével.

Lehetne tudományos magyarázatokat keresni – például hogy a nők ösztönösen vonzódnak az érettséghez, a tapasztalathoz, a biztonságot sugárzó férfiakhoz –, de talán ennél egyszerűbb a titok. A rózsaférfiak az évek során nemcsak vonzóbbá válnak, hanem egyre inkább élvezik is, hogy önmaguk lehetnek. Ez az önazonosság, ez a belülről fakadó nyugalom az, ami mágnesként hat.

Szóval legközelebb, amikor Pedro Pascal egy vörös szőnyegen integet, és azon kapod magad, hogy mosolyogsz a telefonod képernyőjére, ne szégyenkezz. Ez nem gyengeség, hanem természetes reakció.

És ki tudja? Talán a következő ilyen férfi már most ott van a háttérben: ma még csak a „kedves srác” kategóriába sorolnánk, de tíz év múlva ő lehet az új Pedro Pascal.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.