Kétségtelen, hogy ez a nyári ruhadarab forradalmasította a női divatot, bár a bemutatása idején még elképzelhetetlen volt, hogy ilyesmit tényleg viselni fognak a hölgyek. 1956. július 5-én, Párizsban láthatta először a nagyérdemű Louis Réard francia tervező vízióját a női stranddivatról, stílusosan egy medence partján mutatták be a plogárpukkasztó összeállítást, ami annyira felháborítónak hatott, hogy egyetlen hivatásos modell sem vállalta a bemutató szerepét. Végül egy táncosnő, Micheline Bernardini öltötte magára az első bikinit, ami ma már teljesen hétköznapi látvány a strandokon.
Louis Réard francia autómérnök és divattervező sokkolni akarta az embereket, nem véletlenül keresztelte bikini névre a merész, kétrészes fürdőruháját. A névvel a Bikini-atoll sziget közelében végrehajtott hírhedt amerikai atomkísérletre utalt. A kétrészes fürdőruha önmagában nem számított újdonságnak, de akkoriban sokkal visszafogottabbak voltak ezek a darabok: az alsó része inkább rövidnadrág volt, de a felső sem volt túlságosan kihívó. Ezzel szemben Louis Réard bikinije sokkal többet mutatott a női testből, ami nem nyerte le azonnal mindenki tetszését, de az akkoriban agresszívnak mondható médiakampányok megtették a hatásukat.
A tervező több mint 50 ezer levelet kapott, elsősorban férfiaktól: egyszerre rajongtak és tartották felháborítónak a fürdőruhát, amit hivatalos modellek nem is voltak hajlandóak felvenni. Végül Micheline Bernardini francia táncosnő mutatta be a modern bikinit egy népszerű párizsi uszodában, a Piscine Molitorban.
Egyre többen beszéltek a botrányos fürdőruháról, de még nem sokan viselték. Ezen azonban olyan ikonikus hollywoodi szexszimbólumok változtattak, mint Brigitte Bardot. Ő ugyanis úgy döntött, felveszi a szabadság és a lázadás szimbólumának számító ruhadarabot, ami ezáltal egyre elfogadottabbá vált.
Kezdteben azonban Spanyolországban és Olaszországban is tiltották a felháborító bikini viselését, de később belátták, nem állhatnak a haladás útjába, és egyre több strandon jelentek meg a bikinit viselő hölgyek, Louis Réard üzlete pedig hihetetlenül népszerű lett. A divattervező értett a marketinghez: kijelentette, hogy egy kétrészes fürdőruha csak akkor bikini, ha át lehet húzni egy jegygyűrűn − utalva ezzel arra, hogy minél apróbb a fürdőruha, annál inkább bikini.
Míg Európa már megbarátkozott a bikinivel, addig Amerika kitartott, de nem sokáig. Az 1960-as évek után már ott is elárasztották a strandokat a bikinik, amik azóta a nyár alapdarabjává váltak. Louis Réard szexi fürdőruháját később Diana Vreeland tudós a „divat atombombájának" nevezte, amiről minden év július 5-én megemlékezünk, ez lett ugyanis a nemzetközi bikininap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.