Miért rajonganak nők milliói egy csúf gyerekjátékért? Labubu baba, a rút kiskacsa

Mindig képes meglepetéseket okozni a divat. Ennek szemléletes példája a Labubu baba iránti megszállottság; a jelenség már olyan mértéket öltött, hogy egyesek konkrétan másoktól lopják el a plüsst,mások pedig egy-egy ritka darabért pedig irreális összegeket is kipengetnek. Cikkünkben utánajártunk, miért őrülnek meg felnőtt nők egy olyan gyerekplüssért, mely az „ízlésficamos” kifejezés szótári illusztrációja.
Aki esetleg egy lakatlan szigeten töltötte az elmúlt heteket és nem tudja mi az a Labubu baba, íme egy gyorstalpaló. Még 2019-ben dobta piacra a kínai Pop Mart áruház, mely eredetileg egy hongkongi képregény szereplőjeként tűnt fel 2015-ben.
A Labubu története tehát nem új keletű, azonban csak 2024 áprilisában kezdett kilőni, amikor egy K-pop sztár ilyen plüsst aggatott a táskájára, ettől kezdve pedig nem volt megállás.
Hogyha meg akarjuk fogni a Labubu plüss látszólag érthetetlen népszerűségét, jó kiindulási pont a sok híresség, influenszer, aki ezt a kis szőrmókot tette táskájára. Dua Lipa, Rihanna, a legkelendőbb popsztárok között vannak, akiknek rajongók milliói lesik lépéseiket, példájukat követve pedig csakhamar nők milliói rohanták meg a kínai üzletlánc Labubu készletét.
Ha elindul egy divathullám, az emberek nem akarnak kimaradni belőle, így az egész egy öngerjesztő folyamattá vált.
Mivel zárt dobozban árulják és a vevő sose tudja, milyen plüsst fog kapni, ez megnövelte a vásárlási élmény izgalmát. A Labubu ára kifejezetten borsos, egyes darabok havi fizetésekkel vetekedő összegekért lelnek gazdára, de arra is akad példa, hogy valaki ellop egy ilyet.
Közelebb visz a megoldáshoz az ún. ugly-cute, magyarul olyan csúnya, hogy már cuki terminus, mely tökéletesen illik a Labubu baba csufi, mégis elragadó dizájnjára. Egy ilyen plüss olyan, mint egy frissen kikelt kakukkfióka, egy rút kiskacsa, ami feléleszti az anyai ösztönt.
Megosztó kiegészítő, amit vagy utálnak, vagy imádnak az emberek, szélsőséges reakciót vált ki.
Emiatt könnyen generál beszédtémát és észrevétlenül fejezhetik vele ki magukat a nők, mellyel egy csepp játékosságot csempésznek outfitjükbe. Azonban ennek a figurának a cukiság mellett van még egy faktora, mely vonzóvá teszi: ez pedig az, hogy rémisztő. Ebben az ingergazdag világban egy sima kiscica már nem vált ki szinte semmit az emberben – Azonban egy éles fogú, vörösen izzó szemű, démoni plüss már eléri az ember ingerküszöbét.
A Labubu-mánia egyik lehetséges magyarázatához érdemes idevenni a főleg Z generáció körében elterjedt kidcore stílust, mely kifejezetten a gyerekes, a szigorú felnőttes öltözködés szabályrendszerét áthágó, szertelen és tarka elemekből öltözködik. A főleg a ’90-es, 2000-es évek ruháit idéző darabok egyfajta elvágyódást jelentenek a globális felmelegedés, veszélyes kiszámíthatatlan világ elől.
A kidcore stílus – életérzés? - részei a gyermeteg kiegészítők, így elképzelhető, hogy a Labubu baba is ennek a trendnek az egyik leágazása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.