Eltűnnek a hasznos hatások, ha leállsz az edzéssel

2016.11.04. 19:00

Nincs idő, esik az eső, és hideg van, túlórázni kell, és a családi kötelességeknek is eleget kell tenni – a kifogások száma végtelen, ha arra kell hivatkozni, miért is hanyagolod el a sportolást. Egy friss kutatás szerint azonban mégis érdemes erőt venni magadon, még ha alább is hagyott a lelkesedésed, mert később az egészséged láthatja kárát a kihagyott edzéseknek.

10 nap múlva: elindulnak a változások az agyban

Egy 2013-as kutatás során olyan hosszútávfutókat vizsgáltak, akik 10 napos szünetet tartottak az edzésükben. Az MRI-vizsgálatokból kiderült, hogy a hippokampusz vérellátása csökkent. Ez az agyi terület felelős a memóriáért és az érzelmekért. A kutatók rámutattak, hogy ugyan a futók nem észleltek semmiféle kognitív változást az edzésszünet alatt, de folytatni kell a hosszú távú vizsgálatokat.

Forrás: Thinkstock

2 hét múlva: csökken az állóképesség

Dr. Farah Hameed sportorvos szerint azoknak a szervezetében, akik 14 napon át szüneteltetik a sportolást, lecsökken a maximális oxigénfelvétel értéke, vagyis az a maximális oxigénmennyiség, amelyet a szervezet fel tud venni, és el tud szállítani. Ez az érték körülbelül 10%-kal csökkenhet két hét elteltével.

Nem csupán az agyad és az állóképességed bánhatja a sportolás abbahagyását, hanem a vonalaid is: a Szívderítő.hu-n még több érdekes információt olvashatsz minderről.

sportoláshatáskarcsúságerőnlétállóképességszívderítőedzésagy