Függetlenül attól, hogy nyernek-e aranyérmet, a szocsi olimpiai játékok résztvevői mindenképpen rengeteg kalóriát égetnek el síelés, síugrás és korcsolyázás közben. De vajon melyik sport a leghatékonyabb?

A napi tevékenységekből történő energiafelhasználás szabványosított listája szerint a sífutás viszi a pálmát. A lista szerint egy 100 kilogrammos élsportoló 10 perc sífutás alatt körülbelül 260 kalóriát éget el legalább 13 km/órás sebességnél. A lista elején foglal helyet még a műkorcsolyázás, mely során 10 perc alatt 245 kalóriát éget el a sportoló, és a gyorskorcsolyázás, amivel 230 kalória ég el.

Forrás: Thinkstock

Hátrébb helyezkedik el a listán a sílesiklás, 10 perc alatt körülbelül 140 elégetett kalóriával, a bob 122 és a curling 70 kalóriával. Összehasonlításképpen az izgatott szurkolók körülbelül 60 kalóriát égetnek el csak azzal, hogy 10 percig nézik a versenyeket.

A sífutás, a műkorcsolyázás és a gyorskorcsolyázás aerob tevékenységek, amelyekhez nagy mennyiségű oxigén fogyasztására van szükség, ezért a sportolók több kalóriát is égetnek – magyarázta Richard Cotton, az Amerikai Sportorvosi Kollégium szakértője. Más sportágak, például a bob vagy a curling alacsonyabb oxigénfogyasztással járnak, ezért kevesebb kalóriát is égetnek el a sportolók. Ez utóbbi sportokhoz viszont több atlétikai képességre, például koordinációs készségre van szükség.