NMHH: kiderült, hogy mire panaszkodnak a legtöbben, ha tévézésről van szó

Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Enrique Arnaiz Lafuente/Shutterstock. No use without permission./Enrique Arnaiz Lafuente -
tévézés panasz NMHH
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az elmúlt év második felében több panasz is érkezett a média- és hírközlési biztos hivatalához a médiabox és a tv-applikációk működésével kapcsolatban - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményben az MTI-vel kedden.

Azt írták, hogy a legtöbben a műsorfelvételi és -visszanézési lehetőség korlátozottságát, a felvétel funkció nem megfelelő működését és a felvételnél a reklámok kihagyhatatlanságát sérelmezték.
Visszatérő kifogások érik emellett a csatornakiosztást is - tették hozzá.

A panaszokból és más fogyasztói jelzésekből kitűnik, hogy a tévénézők nem rendelkeznek elegendő információval a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételekről - állapította meg az NMHH.
Kastory Edina média- és hírközlési biztos szerint nem könnyű átlátni a sokféle műsorfogyasztási módot, hiszen míg a televíziós tartalmakat korábban csak meghatározott helyen, előre meghirdetett műsorrend szerint lehetett elérni, ma már az előfizetői ponttól távol, akár egy okoseszközön is nézhető a tévé, a műsorszámokat pedig a műsorújságban feltüntetett időpontnál később, és akár többször is meg lehet nézni - hívták fel a figyelmet.

Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Enrique Arnaiz Lafuente/Shutterstock. No use without permission./Enrique Arnaiz Lafuente

A technológiák határai összemosódnak, és a szolgáltatáscsomagok több különböző platform (tévé, internet, telefon, okoseszközök) egyidejű használatát is lehetővé teszik - írták. Az NMHH egyebek mellett felhívta a figyelmet arra, hogy a tartalmat más állítja elő, más teszi a műsorba és más juttatja el a fogyasztóhoz, tehát nem a műsorszolgáltatónál lehet panaszt emelni ezzel kapcsolatban. Arról, hogy melyik műsor vehető fel, a tartalomszolgáltató dönt. A műsorok köre az érintettek megállapodásától és nem kis mértékben szerzői jogi vonatkozásoktól függ - figyelmeztetett az NMHH.
Emlékeztettek: a műsorszolgáltatást csak csomagban lehet igénybe venni, az egyes csatornák nem válogathatók össze egyénileg.

A felvételre alkalmas eszközök nem teszik lehetővé valamennyi műsor felvételét, a felvétel és a visszanézés során a reklámok kihagyását, átugrását - közölték. A média- és hírközlési biztos tapasztalatai szerint a hírközlési szolgáltatónak érdeke, hogy az előfizető elégedett legyen az általa nyújtott alap- és kiegészítő szolgáltatással.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak a médiafogyasztási szokásokat felmérő, a közelmúltban készült kutatása is megerősíti, hogy a hagyományos tévénézés pozíciója töretlen. A legtöbb háztartásban televízión keresztül (is) követik az éppen közvetített (úgynevezett lineáris) műsorokat.

Ezen kívül természetesen a lekérhető tartalmak fogyasztása is mind szélesebb körben terjed, a fizetős streaming-szolgáltatásokat is egyre többen nézik a korszerű informatikai eszközökön, így okostelefonon, laptopon, tableten - foglalta össze az NMHH.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.