8 érdekes étkezési szokás a nagyvilágból

Forrás: Shutterstock -
érdekesség szokás privát séf gasztronómia étkezés Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Minden országnak megvannak a saját kis különlegességei, és ez az ételek terén sincsen másként. Összegyűjtöttem 8 érdekességet a különféle országok étkezési szokásaival kapcsolatban.

1. Olaszországban a 16. századig nem is ettek paradicsomot

Ha az olaszokról van szó, egyből a pizza, a tészták és a fenséges paradicsomszószok jutnak eszünkbe, utóbbi azonban viszonylag későn lett a konyhájuk része. Az 1500-as években az Amerikából importált paradicsomot először mérgezőnek találták, így csak nagyon kevés séf mert kísérletezni vele. A 17. század jelentette az áttörést, addigra megbékéltek az alapanyaggal, és szép lassan igazi nemzeti étellé nőtte ki magát.

Olaszországban a 16. századig nem is ettek paradicsomot Forrás: Shutterstock

2. Japánban, Skandináviában és Namíbiában olyan fogásokat szolgálnak fel, amelyek akár halálosak is lehetnek

Ha az ember elmegy egy étterembe enni, biztosan nem azzal a tudattal ül le az asztalhoz, hogy a kikért fogás mérgező is lehet. Az említett országokban azonban egy helytelenül elkészített és feldolgozott étel elfogyasztása bizony végzetesnek is bizonyulhat. Japánban egy rosszul elkészített gömbhal vacsora megbéníthat és fulladást okozhat. Skandináviában a redős papsapkagomba mérgező titulusa ellenére népszerű fogás, amit csakis kellő szaktudással, sokáig tartó főzéssel lehet fogyasztható állapotúra készíteni. Namíbiában a felnőtt ökörbéka ízletes finomságnak számít, azonban ha egy állat még nem érte el a felnőttkort, és úgy dolgozzák fel, akkor a benne levő toxinok veseelégtelenséget okoznak.

3. Az Egyesült Államokban a lakosság 49 százaléka mindennap eszik legalább egy szendvicset

Amerikára – a sokféle nemzetnek hála – igazi kulináris sokszínűség jellemző, mégis a szendvics bizonyul a legnépszerűbb ételnek országszerte. Egy tanulmány szerint átlagosan a 20 év feletti amerikaiak 49 százaléka naponta legalább egy szendvicset fogyaszt.

Az Egyesült Államokban a lakosság 49 százaléka mindennap eszik legalább egy szendvicset Forrás: Shutterstock

4. India gyártja, fogyasztja és exportálja a legtöbb chilit a világon

A chili paprika ugyan nem Indiából származik – a portugálok a 15. században hozták be az országba – mégis az évek során az indiaiak teljes mértékben magukévá tették ezt a csípős fűszert. Náluk fogy a legtöbb belőle, és náluk van a legerősebb chili is a világon: a bhut jolokia (más néven „szellemchili"), amelyet Assamban, Nagalandban és Manipurban termesztenek, és azt mondják, hogy 400-szor melegebb, mint az átlagos forró mártásuk.

5. Japánban kaphatóak a világ legdrágább gyümölcsei

Különböző alkalmakkor Japánban a gyümölcstermelők aukcióra bocsájtják portékájukat, egyszer egy kb. 6 kilós Densuke görögdinnye 1,7 millió forintnyi összegért kelt el, míg egyfürtnyi Ruby Roman szőlőért 1,8 millió forintnyi összeget ajánlottak. A legelképesztőbb mind közül, hogy egy pár Yubari King dinnye 6,6 millió forintnyi összegért kelt el az egyik ilyen árverésen.

Japánban kaphatóak a világ legdrágább gyümölcsei, egy pár Yubari King dinnye 6,6 millió forintnyi összegért kelt el Forrás: Shutterstock

6. Törökországban fogyasztják a legtöbb teát

Évente 3 kg teát fogyaszt egy átlagember az országban, a második helyen Írország áll 2,2 kg-mal, míg a harmadik a sorban Anglia 1,8 kg-mal.

7. A legtöbb kávét a hollandok isszák

A Hollandiában élő emberek komolyan veszik a kávéfogyasztást: 2,414 csésze az egy főre jutó adag naponta, ezzel pedig a világ első számú kávéfogyasztójának számítanak. Finnország és Svédország a második és harmadik legnagyobb kávéimádó a ranglistán a napi 1,848 és 1,357 csészéjükkel.

8. A popcorn nem mindenhol számít alapnassolnivalónak, ha mozizásról van szó

A legtöbb országban a pattogatott kukorica és egy jó mozifilm kéz a kézben járnak, azonban vannak olyan helyek, ahol merőben mások a nassolási szokások. Kolumbiában szárított hangyákat adnak egy kasszasiker mellé, míg Koreában a ropogós tintahal a nyerő, Kínában pedig az aszalt, sós szilva a legtrendibb snack a mozikban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.